مقالات

معرفی اتاق تست رسانه بازیاتو

رسانه‌های خارجی زیادی هستند که بازی‌های موبایلی جهان را پوشش می‌دهند، رسانه ایرانی بازیاتو از آن دسته از رسانه‌ها است که دامنه پوششی هدفمند و محدودتری را دارد و هدف این رسانه، شامل پوشش کامل بازی‌های موبایلی می‌شود.

بازیاتو که در طی این ۲ سال توانسته است بیشتر سازندگان بازی‌های پلتفرم موبایل را به طرف خود جلب کند، دست به کار بزرگ‌تر و بسیار مفیدی زده است و آن هم اتاق تست بازیاتو است.

اگر بخواهیم واضح‌تر بگوییم، سیر تا پیاز بازی و اپلیکیشن شما در اتاق تست بازیاتو، تحت شرایط و در گوشی‌های مختلف تست می‌شود و با ارائه یک گزارش تقریباً کامل، می‌توانید اطمینان زیادی از بیشتر بخش‌های بازی خود حاصل کنید.

در حال حاضر، بازی و اپلیکیشن شما در ۳۲ دستگاه تلفن همراه، تست می‌شود که شامل برندهای اپل، سامسونگ، هوآوی، لنوو، شیائومی، اچ تی سی و نوکیا می‌شود.

شما می‌توانید برای تست بازی خود، از سه پکیج موجود در اتاق تست بازیاتو بسته به نیازتان استفاده کنید که این مراحل تست شامل ۹ عوامل مهم می‌شود.

اتاق تست بازیاتو (2)

۱- تست سازگاری: در این تست، مشکلات عمومی درون بازی مثل به‌هم ‌ریختگی رابط‌ کاربری، خطاهای مربوط به مکانیک بازی، پایداری و یکپارچگی اطلاعات به صورت ریزبینانه بررسی می‌شود.


۲- تست عملکرد: در تست عملکرد، بازی مورد بررسی را بر روی سخت ‌افزارهای رایج (موبایل و تبلت) نصب و از اجرای صحیح آن بر روی گوشی اطمینان کسب می‌شود. این کار در چندین بازه مختلف انجام می‌شود تا از امکان بازگشت بازیکن به بازی اطمینان کسب شود.


۳- آزمایش کارایی: بررسی و مقایسه میزان منابع مصرفی، سرعت اجرا و فریم ریت بازی در بخش‌های متعدد، روال اصلی آزمون کارایی را تشکیل می‌دهد. این تست در بازی‌های آنلاین (به خصوص Real Time) و سه بعدی از اهمیت بالایی برخوردار است.


۴- آزمون تطابق: در این آزمایش با بررسی دستورالعمل مارکت‌های مورد نظر (کافه بازار، گوگل پلی، مایکت و…) محتوای بازی برای رده سنی و موقعیت جغرافیایی اعلام شده بررسی می‌گردد و مجوزهای اخذ شده توسط بازی نیز جهت اعتماد بهتر کاربران مورد بازبینی قرار می‌گیرد.


۵- تست بازیابی داده: تست بازیابی در بازی بررسی می‌کند که چگونه می‌توان اکانت بازی را در مقابل اتفاقات مختلفی همچون سرقت موبایل و خرابی‌های سخت‌افزار و… ایمن نگه داشت و همچنین احتمال از بین رفتن اطلاعات را به صفر رساند.


۶- تست امنیتی: این کار برای بررسی اولیه واکنش بازی در مقابل تهدیدات خارجی اجرا می‌شود و تلاش‌هایی برای دور زدن سیستم پرداخت، ورود و تزریق دستور به پایگاه داده، کشف الگوریتم رمزنگاری و اطلاعات حیاتی سرور (در صورت آنلاین بودن بازی) انجام می‌پذیرد.


۷- تست کاربرد پذیری: با توجه به ویژگی‌های بازی مأموریت‌هایی برای تست بازی در زمان مشخص توسط تسترها طراحی می‌شود درصد موفقیت آن‌ها در این آزمایش می‌تواند ضرورت بازطراحی رابط کاربری بازی را تخمین بزند و به بهبود نرخ تبدیل‌ها درون بازی کمک کند.


۸- تست صدا: همان‌طور که می‌دانید صدا تأثیر بسزایی در تجربه کاربری یک بازی دارد و تعامل کاربر با بازی را افزایش دهد؛ در این تست، بارگذاری صحیح فایل‌های صوتی، کیفیت پخش بر روی گوشی‌های مختلف در هنگام انجام فرایندهای سنگین آزمایش می‌شود.


۹- تست جمعیت محور: در این تست، بازی شما به دست جامعه هدفی که با توجه به کاربران و بازیکنان احتمالی انتخاب می‌شوند می‌رسد و آن‌ها با تجربه اپلیکیشن، نظرات و انتقادات خود را به تیم ناظر منتقل می‌کنند که بررسی و تحلیل این نظرات می‌تواند به تعیین استراتژی معرفی و بروزرسانی‌های آتی محصول کمک کند. در این آزمایش، بازیکن صرفاً بازی را تجربه می‌کند و قرار نیست مأموریت مشخصی را انجام دهد و همچنین نظارت کمتری بر روی رفتار وی در بازی وجود دارد ولی در عوض جامعه مورد بررسی بزرگ‌تری بازی را تجربه می‌کنند و توسعه‌دهنده به نظرات بیشتری دسترسی پیدا می‌کند (در این تست، با توجه به سبک و نیاز بازی، تعداد تسترها بین ۲۵ تا ۵۰ نفر متغیر خواهد بود).

اتاق تست بازیاتو (3)

نکته قابل توجه دیگر این است که اگر به پکیج اختصاصی نیاز داشته باشید، می‌توانید با تماس با بازیاتو از سرویس دیگری هم استفاده کنید.

لازم به ذکر است که بازی و اپلیکیشن شما توسط ۷ نفر به صورت حضوری و ۲۶ نفر به صورت ریموت (دورکاری) تست می‌شود، همچنین توسط ۳ نفر هم مورد تحلیل (رابط کاربری) قرار می‌گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از پکیج‌ها و همین‌طور مشاوره رایگان با بازیاتو می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

 

سپاس از ارسال اطلاعات و آرزوی موفقیت برای رسانه بازیاتو

نمایش بیشتر

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا