
بازی ایرانی پژواک لحظهها در ژانر مترویدوانیا، یکی از زیرشاخههای سبک اکشن ماجرایی، اثر علیرضا طاهرپور، تنها سازنده بازی، برای پلتفرم رایانههای شخصی (PC) است.
تمرکز اصلی بازی، ارائه سیستم مبارزات قابلقبول و لذتبخش، ارائه تعداد زیادی از قدرتها و تواناییهای ویژه برای ارتقاء مبارزات، حرکتهای بازیکن و سلاحهای بازی، محیط و دنیایی بزرگ به همراه آرت و هنرهای بصری پرجزئیات است.
دنیای بازی از چند منطقه مستقل و بزرگ که از شیوههای مختلفی به یکدیگر وصل میشوند، تشکیل میشود. هر منطقه، ویژگیهای منحصربهفرد، نماهای ظاهری، دشمنان، باس فایتها و سختیهای خاص خودش را دارد و با پیشروی بیشتر، چالش بازی بیشتر میشود.
در توسعه این اثر، از بازیهای همسبک و موفقی مانند Blasphemous و بازیهای سولز لایک، الهامهای زیادی گرفته شده است. وضعیت گسترش و ساخت بازی در شرایط خوبی به سر میبرد و تقریباً تمامی سیستمهای پایه آن پیادهسازی شده و بهزودی وارد مرحله گسترش سریع محتوا خواهد شد.
به گفتهی علیرضا طاهرپور: تا این مرحله از رشد پروژه، تنها کلیاتی از داستان بازی صورت گرفته و بیشتر تمرکز من، روی ساخت تجربه و گیم پلی بازی بوده است، ولی در ادامه ساخت، این کلیات را گسترش خواهم داد تا زمانی که بازی به مرحله قابل قبولی از لحاظ داستانی برسد. شروع ساخت بازی، با این کلیات داستانی که یک مسافر برای محقق کردن هدفش به دنیایی فراموششده سفر میکند، شروع خواهد شد و در آینده گسترش خواهد یافت.
در واقع تمرکز روایت داستان بازی، از طریق محیطها است و شخصیت اصلی بازی به قسمتی از یک امپراتوری خیالی سفر میکند که سالها است از بقیه قسمتها جدا و کمکم تبدیل به ویرانه شده و به تصرف موجودات عجیب و غریبی درآمده است.
در طراحی محیط بازی ایرانی پژواک لحظهها از نمادهای مختلف و زیادی استفاده شده که نمایانگر تاریخ و هنر کشور ایران است.
در حال حاضر بازی برای پلتفرم PC در حال ساخت است، ولی زیربنای پورت بازی برای سایر پلتفرمها، پیادهسازی شده و اگر شرایط آن باشد، برای سایر پلتفرمها نیز عرضه خواهد شد.
بازی پژواک لحظهها در شرایط کنونی از زبان فارسی و انگلیسی پشتیبانی میکند و در مراحل بعد، پشتیبانی از زبانهای دیگری هم اضافه خواهد شد که شرایط خوبی را برای نشر بازی، هم در داخل و هم در خارج کشور، وجود داشته باشد.
برای ساخت و توسعه این بازی از موتور یونیتی استفاده شده و همه قسمتهای آن از کد نویسی پایه، طراحی بصری، موسیقی و صداگذاری آن توسط علیرضا طاهرپور در طی ۷ ماه انجام شده است.
همچنین برنامهریزی شده است تا بازی بین ۸ تا ۱۰ ساعت گیم پلی داشته باشد که با توجه به شرایط، ممکن است بیشتر یا کمتر شود.
احتمالاً ساخت بازی در تابستان ۱۴۰۱ به پایان میرسد و بعد از آن بر روی پیدا کردن ناشر و فراهم کردن شرایط انتشار بازی، تمرکز خواهد شد.
در نهایت، شما همین الآن میتوانید نسخه دمو بازی ایرانی پژواک لحظهها را برای اولین بار از طریق رسانه گیمین، تست کنید و نظرات و پیشنهادهای خود را برای توسعه هرچه بهتر بازی با سازنده آن در میان بگذارید.
عالی بود
سلام.
روند بازی جالبه انشالله که داستانش هم خوب باشه
سلام و درود
ازچه طریقی میتونیم نظراتمونو با سازنده درمیون بزاریم؟
در گروه تلگرامی یا در همین بخش کامنت سایت.
بازی رو تموم کنید اطلاعات تماس سازنده رو میبینید
سلام.
لطفا به سازنده ها بگید که این باس لعنتی چرا سگ جونه هرچی میزنم نمیمره و اون یک دونه ضربه میزنه من میمیرم و کاراکتر بازی مخابراتیه چرا اینو میگم چون سیبار ف..اسپیس زدم فقط یکبار پرید