اخبار

تاریخ انتشار بازی ایرانی قصه بیستون مشخص شد + تریلر جدید

بازی ایرانی قصه بیستون (The Tale of Bistun) در سبک اکشن ماجرایی با دوربین ایزومتریک است که در سال ۱۳۹۷ معرفی شد.

این بازی، داستان حماسی از منظومه شیرین و فرهاد را روایت می‌کند و قرار است شما در نقش فرهاد کوه‌کن، برای رسیدن به شیرین، به دل دیوها و دشمنان پلید بزنید و یک عشق واقعی را این بار در یک بازی ایرانی تجربه کنید.

قصه بیستون، پستی و بلندی‌های زیادی داشته است. از همان بدو معرفی، توانست نظر منتقدان و گیمرها را به خود جلب کند و با درخشیدن در جشنواره TGC، مورد پذیرش در بخش بازی‌های مستقل نمایشگاه گیمزکام ۲۰۱۸ قرار گرفت تا به‌صورت رایگان در این رویداد حضور یابد؛ اما پس از مدت طولانی از توسعه بازی، قصه بیستون به دلایل مالی و اقتصادی، متوقف شد و تمرکز تیم سازنده، بر روی پروژه‌های سفارشی داخلی و خارجی قرار گرفت.

پس از کش و قوس‌های فراوان، استودیو بلک کیوب گیمز (Black Cube Games) اعلام کرد که با شرکت لهستانی و مستقل IMGN PRO برای نشر بازی به توافق رسیده است. این بار تولید بازی، با سرعت بیشتری ادامه پیدا کرد و دو دمو از بازی منتشر شد که تمرکز بیشتری در روایت داستان بازی و جلوه‌های بصری داشت.

بالاخره انتظارها به سر رسید و با اعلام رسمی ناشر، بازی ایرانی قصه بیستون، قرار است در تاریخ ۲۲ تیر ۱۴۰۱ (July 13, 2022) برای پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی در استیم و اپیک گیمز، اکس باکس وان، اکس باس سری اس و اکس باکس سری اکس منتشر شود.

قصه بیستون در طی این ۴ سال، توانسته دستاوردها و افتخارات متعددی را قبل از انتشار، به‌دست آورد.

برخی از دستاوردها و افتخارات قصه بیستون قبل از عرضه!

همچنین به‌تازگی، در رویداد Develop: Brighton Indie Showcase بازی قصه بیستون فینالیست شد.

با اعلام استودیو بلک کیوب گیمز، بازی از ۱۲ زبان فارسی، انگلیسی، لهستانی، آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی، ایتالیایی، پرتغالی، روسی، چینی، کره‌ای و ژاپنی، پشتیبانی خواهد کرد.

عرضه بازی در پلتفرم پلی استیشن و همینطور سرویس گیم‌پس، هنوز تأیید نشده، اما احتمال انتشار آن وجود دارد. پس از عرضه بین‌المللی بازی، اگر سیاست‌های نظارتی غلط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، مانع نشود، باید منتظر انتشار بازی در فروشگاه هیولا نیز بود.

با آرزوی موفقیت برای بازی ایرانی قصه بیستون

نمایش بیشتر

1 دیدگاه

  1. امیدوارم این بازی ایرانی همچون بازی های ایرانی دیگه هم موفق شد،.اگر بازی منتشر شد از این یکی بازی هم نقد و بررسی درست بکنید رسانه گیمین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا