نقد و بررسی

نقد و بررسی بازی پسرخوانده

مافیایی بامزه

بازی‌های کارتی سال‌هایی است که به لطف بازی‌هایی مثل Hearthstone و بازی‌های شرکت سوپرسل مثل Clash Royal توانسته‌اند محبوبیت زیادی را به دست آورند. شرکت بازیسازی ایرانی پاییزان که تجربه ساخت بازی مگنیس را هم دارد، دست به ساخت بازی موبایلی به نام پسرخوانده برده‌اند که یک بازی کارتی و نوبتی آنلاین محسوب می‌شود. با گیمین همراه باشید تا به بررسی این بازی آنلاین بپردازیم و ببینیم که این بازی می‌تواند با بازی‌های خارجی این سبک رقابت کند یا خیر.

 

 

داستان بازی برای یک بازی موبایلی کافی است

 

همانطور که می‌دانید در یک بازی موبایلی آنلاین، داستان بازی زیاد ملاک نیست و ما نباید منتظر یک داستان جذاب و پیچیده باشیم و تنها یک روایت ساده می‌تواند کافی باشد، هر چند که پیشینه‌ای برای هرکدام از شخصیت کارت‌ها می‌تواند به جذاب‌تر شدن بازی کمک کند ولی نمی‌توان آن را در بازی پسرخوانده یک نقطه قوت حساب کرد.

در کل می‌توان گفت که در پسرخوانده، شما مدیر یک باند مافیایی در شهر هستید که باید با انتخاب کردن نیروها، انتخاب کنید که چه کسی بهترین پسرخوانده این شهر است.

شخصیت‌های بازی یکی از نقاط قوت این بازی می‌باشد

 

اما می‌رسیم به یکی از نقاط قوت بازی یعنی طراحی کاراکترهای درون بازی که در آن شاهد کارت‌هایی هستیم که شما می‌توانید به مرور زمان از طریق صندوقچه‌های درون بازی آن‌ها را آزاد کنید. شخصیت‌های کارت بازی دارای اسامی و استایل‌هایی بامزه هستند. مثلاً ننه‌جون یکی از کارت‌های بازی ‌است که دارای دیالوگ‌های باحال و صداگذاری کاملاً سازگار با استایل شخصیت و چهره‌ای بانمک است که با شات گانش، حساب تمام دشمن‌ها را می‌رسد. این نوع صداگذاری باعث شده است تا شما را ترغیب به آزادسازی تمام کارت‌های درون بازی کند.

در کل، شخصیت‌ها در بازی بسیار عالی طراحی شده است.

گیم ‌پلی بازی به مرور زمان می‌تواند خسته‌کننده شود

 

گیم ‌پلی بازی ابتدا بسیار جذاب و سرگرم‌کننده به نظر می‌آید ولی با طی شدن زمان، به کند بودن بیش از حد گیم ‌پلی بازی پی می‌برید. در بازی‌هایی مثل «هارت‌ استون» ما شاهد گیم ‌پلی کندی هستیم ولی در آن، کند بودن گیم‌ پلی بسیار بجا است اما در بازی‌ای که به صورت مبارزه‌ای است، این یک نکته‌ی منفی حساب می‌شود زیرا جذابیت مبارزه به سرعت عمل آن بستگی دارد که شما چقدر مهارت در بازی دارید؛ اما در زمینه سیستم حریف‌یابی باید گفت که در بعضی از مواقع سرور بسیار خلوت می‌شود و ممکن است ما دقایق طولانی را منتظر یک حریف بمانیم که این موضوع باعث می‌شود که شما از بازی زده شوید.

مکان‌ها در بازی به شکل زیبایی شما را جذب خود می‌کند

 

ما در این بازی مثل بقیه بازی‌های این سبک شاهد استیج‌های مبارزه‌ای هستیم که از حق نگذریم، شاهد یکی از بهترین طراحی‌های استیج در یک بازی کارتی-نوبتی هستیم که حتی می‌تواند با بازی‌های خارجی این سبک به صورت تنگاتنگی رقابت کند. در این بازی شاهد مکان‌هایی مثل اسکله، ایستگاه قطار و… هستیم که به مرور زمان با جمع‌آوری کاپ‌ها، وارد این مکان‌ها می‌شویم که تنوع زیادی دارد و می‌تواند شما را مجذوب خود کند. به این طراحی استیج، صداگذاری بسیار عالی و زیبا و همچنین موسیقی پس‌زمینه گوش‌نواز و مطابق با حال و هوای بازی را هم اضافه کنید تا شما را برای ادامه دادن به بازی تحریک کند؛ ولی چیزی که تمام این نکات خوب را کلاً به زیر سؤال می‌برد، گیم پلی کند و خسته‌کننده بازی است.

 

بازی پسرخوانده جزو یکی از بهترین بازی‌های موبایلی ایرانی است

 

بازی پسرخوانده را می‌توان به‌جرئت گفت یکی از بهترین بازی‌های ایرانی است و می‌توان از لحاظ طراحی و صداگذاری با بازی‌های خارجی این سبک رقابت کند اما ایراداتی مثل گیم ‌پلی کند و خسته‌کننده و سرورهای خلوت، باعث می‌شود تا شما شاهد تجربه یک بازی ایرانی باشید که نمی‌تواند جایگزین بهتری برای بازی‌های خارجی باشد.

 

پسرخوانده - ۸

۸

امتیاز گیمین

در کل دست‌پخت جدید شرکت پاییزان یک بازی کارتی-نوبتی ارزشمند است که می‌تواند با طراحی بی‌نظیر شخصیت‌ها و استیج‌های بازی و صداگذاری و موسیقی زیبا در کنار یک سری مشکلات کلی، ساعت‌های بسیار لذت‌بخشی را برای شما به ارمغان آورد.

نقاط قوت:

+طراحی متنوع استیج‌ها و شخصیت‌ها

+صداگذاری متناسب

+موسیقی گوش‌نواز

نقاط ضعف:

-گیم ‌پلی کند و خسته‌کننده

-سرورهای بعضاً خلوت

User Rating: ۴.۶ ( ۱۰ votes)
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا