اخبارتریلر

بازی ایرانی Nobody’s Left معرفی شد

بازی ایرانی Nobody’s Left ساخته‌ی Mad Rain Studio، درباره یک Bounty Hunter (جایزه بگیر) است که ناخواسته وارد جریانی می‌شود؛ درگیری بین دو جناح که تمام تلاشش این است تا خودش را از این مخمصه و اتفاقات کوچک و بزرگ و ماجراهای وحشتناکی که رخ می‌دهد، نجات دهد.

بازی در سبک شوتر سوم شخص با المان‌های بقا است و روی لوت کردن، گشت و گذار در محیط و موسیقی متن بازی (از آنجا که سازنده اثر، موسیقی‌دان است) بسیار تأکید شده.

طبق گفته‌ی سازنده بازی Nobody’s Left، منابع الهام این اثر، بازی‌هایی همچون Tom Clancy’s The Division، Red Dead Redemption، Days Gone، The Last of Us هستند. همچنین به دلیل اتمسفر و فضاسازی بازی Inside، از این بازی بیشترین الهام گرفته شده است.

این بازی توسط فقط یک نفر، با موتور آنریل انجین ۴ به مدت بیش از ۳ سال در حال ساخت است. حدود ۴۰ درصد بازی پیش رفته و در حال حاضر روی گان پلی بازی کار می‌شود. برای انیمیشن‌های بازی نیز از موشن کپچر استفاده شده است.

بازی ایرانی Nobody’s Left فعلاً برای پلتفرم رایانه‌های شخصی (PC) هدف‌گذاری شده و ایدئال سازنده برای تاریخ انتشار، بین اواخر سال ۲۰۲۲ تا اوایل سال ۲۰۲۳ میلادی است.

ابتدا قرار بود این بازی به‌صورت دوبعدی باشد، اما به دلیل اینکه ایده و داستان بازی با زاویه دوربین ساید اسکرولینگ پیش نمی‌رفت، سازنده، تصمیم گرفته است تا دوربین بازی را به سوم شخص تغییر دهد.

تماشا در یوتیوب

 

بعد از انتشار ویدیو کوتاهی از این بازی، نظرات و بازخوردهای بسیار مثبتی به سازنده، انتقال داده شد که در این بین، انتقادهایی با مضمون اینکه بازی کپی از آثار خارجی است، به سازنده وارد شد.

محمد خاکزاد، سازنده بازی ایرانی Nobody’s Left در جواب این انتقاد گفت: من اسم این را کپی نمی‌گذارم، این یک الهام‌گیری است و یک امر بسیار طبیعی در دنیای بازیسازی محسوب می‌شود. خیلی از شرکت‌های بسیار بزرگ، این الهام‌گیری را از بازی‌های دیگر انجام می‌دهند و این یک مسئله طبیعی و حل شده بین بازیسازان است. من عاشق این فضا، این سبک از گیم پلی، این نوع صداگذاری و موسیقی هستم و می‌دانم که اگر این بازی را بسازم، می‌توانم اثر خوبی را خلق کنم؛ حال که من این قابلیت را دارم، چون که صرفاً شما را یاد بازی‌های دیگر می‌اندازد، آیا این بازی را نسازم؟ از نظر من، همیشه یک کپی خوب، خیلی بهتر از یک ایده نو، اما ناقص است. من هیچ وقت ادعایی نکردم که در حال ساخت یک بازی بسیار خاص و منحصربه‌فرد هستم.

همچنین سازنده بازی درباره انتشار در ایران با زبان فارسی گفت: تمام این قضایا به ناشر بازی بستگی دارد، اما من برای انتشار در ایران همراه با زبان فارسی، می‌جنگم تا همه بتوانند این اثر را تجربه کنند.

با آرزوی موفقیت برای بازی Nobody’s Left

نمایش بیشتر

۲ دیدگاه

  1. سلام من درمورد این بازی اطلاع داشتم و الان که دیدم خبر کار کردین خیلی کیف کردم فوق العاده هستش دمتون گرم موفق و تندرست باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا