نقد و بررسی

نقد و بررسی بازی ۱:۰۱۱

روزگاری ترسناک

تماشا در یوتیوب

 

۴۱۱۴۸ ساخته‌ی مهدی فنائی، یکی از جریان‌سازترین بازی‌های تاریخ صنعت گیم در ایران بود، حالا مهدی فنائی با همان طرز انتخاب اسم مرموز خود، یعنی ۱:۰۱۱ برگشته و می‌خواهد داستان مرموز و تازه‌ای را برایمان روایت کند. با گیمین همراه باشید تا ببینیم آیا بازی ۱:۰۱۱ می‌تواند موفقیت‌های ۴۱۱۴۸ را تکرار کند یا نه؟

داستان بازی مرموز و روایت آن جذاب است

داستان بازی ۱:۰۱۱ روایتگر دختری به نام روشان است که به علت افراطی‌گری اهالی سرزمین و شکنجه، چشمان خود را از دست داده، حال روشان می‌خواهد به سرزمین نور، سرزمینی که شنیده است در آنجا همه چیز آرام است، فرار کند که در میان راه با مسائلی روبرو می‌شود.

داستان بازی، روایت جذابی دارد، ولی اصلاً سرراست نیست، البته هنوز تنها یک اپیزود از بازی منتشر شده، ولی می‌توان برای اینکه بیشتر با داستان بازی آشنا شد، سری به کتاب صوتی و متنی جانبی بازی زد.

نقد و بررسی بازی 1:011

در بازی، انتخاب دیالوگ، جریان‌ساز است و ربط به پایان‌بندی بازی دارد. شخصیت‌پردازی چه شخصیت اصلی و چه NPCهای درون بازی، بسیار خوب انجام شده و شما می‌توانید با تمام شخصیت‌ها، ارتباط برقرار کنید.

در کل، بازی در زمینه‌ی داستان‌پردازی و چه در زمینه‌ی شخصیت‌پردازی، بسیار خوب عمل کرده که معلوم است تجربیات مهدی فنائی در ۴۱۱۴۸، کاملاً به پخته‌تر شدن این بازی کمک کرده است.

گیم پلی دقیقاً پاشنه آشیل بازی است

گیم پلی بازی ۱:۰۱۱ نسبت به ۴۱۱۴۸ به کل دچار تغییر شده است و دیگر ما شاهد آن معماهای لذت‌بخش ۴۱۱۴۸ حداقل در اپیزود اول نیستیم. بازی بیشتر سمت اکشن رفته است که واقعاً در این زمینه، بازی بد عمل می‌کند و ای‌کاش سازنده در این بخش، بیشتر وقت می‌گذاشت.

در بازی ۴۱۱۴۸، ما شاهد سیستم کامبتی به این شکل نبودیم و کامبت بازی آمیخته شده بود با ضربات QTE که واقعاً حس هیجان خوبی را به بازیکن القا می‌کرد، اما در ۱:۰۱۱ با مبارزات زیادی طرف هستیم که پیروز شدن در این نبردها، کاملاً به شانس بستگی دارد و تقریباً هیچ ربطی به توانایی گیمر ندارد؛ چون در بازی، ما نه شاهد ضربه زدن در حالات مختلف هستیم و نه امکان مهار ضربه را داریم و فقط باید با کلیک کردن مکرر صفحه نمایش به مبارزه یکنواخت بپردازیم.

نقد و بررسی بازی 1:011

اگر دشمنان تک به تک آمدند، می‌توانید شکستشان بدهید، ولی اگر با هم آمدن، شکست می‌خورید و دفعه بعدی به شکل نفر به نفر می‌آیند. در بازی، تعداد جان شما محدود است و اگر جان‌های خود را از دست بدهید، یا باید تبلیغات را ببینید و یا باید از طریق سیستم درون پرداخت بازی، اقدام به خرید جان کنید و یا بازی را از اول شروع کنید که این عمل با توجه به پولی بودن بازی، کمی عجیب به‌نظر می‌آید.

در کل، سیستم مبارزات بازی، نقطه ضعف اصلی در این بازی است.

طراحی بصری بازی، شما را یاد ۴۱۱۴۸ می‌اندازد

طراحی محیط بازی، به‌شدت شما را یاد عنوان قبلی مهدی فنائی، یعنی ۴۱۱۴۸ می‌اندازد، ولی این بار با طیف رنگی بیشتری روبرو هستیم. در مجموع، از این بخش نمی‌توان ایراد خاصی گرفت و در کل بسیار قابل‌قبول است.

نقد و بررسی بازی 1:011

گرافیک فنی بازی هم حتی در موبایل‌های متوسط بسیار خوب کار می‌کند و شما می‌توانید با آخرین تنظیمات گرافیکی، بازی کنید و لذت ببرید. بازی ۱:۰۱۱ چه در زمینه‌ی گرافیک بصری و چه در زمینه‌ی گرافیک فنی، بسیار خوب عمل کرده است.

موسیقی‌های بازی، برعکس ۴۱۱۴۸ بسیار خوب و گوش‌نواز کار شده است و کاملاً با حس و حال بازی مطابقت دارد و ۱:۰۱۱ در این زمینه هم بسیار قابل‌قبول کار کرده است.

دریافت از بازار

۱:۰۱۱ - ۸

۸

امتیاز گیمین

اپیزود اول ۱:۰۱۱ کیفیت قابل قبولی دارد، اما با اینکه مبارزات یکی از اصلی‌ترین مکانیزم‌ها در این بازی است، ولی بسیار بد در این موضوع عمل می‌کند. بازی از لحاظ داستانی، شخصیت‌پردازی، گرافیک بصری و فنی و... بسیار خوب عمل می‌کند.

نقاط قوت:

+داستان خوب و روایتی جذاب

+شخصیت‌پردازی مناسب

+گرافیک بصری و فنی قابل‌قبول

+موسیقی مناسب

نقاط ضعف:

-سیستم مبارزات بدقلق

-محدود بودن جان بازی در صورت پریمیوم بودن

User Rating: ۴.۳۶ ( ۷ votes)
نمایش بیشتر

۴ دیدگاه

  1. به شمشیر تاریکی ۸ دادین به اینم ۸ دادین؟!! 🙂
    قسمت اصلی این بازی کامبتهای مزخرف و کنترل مزخرفشه چجوری میتونه ۸ بگیره؟ با ارفاق بین بازیهای ایرانی ۶ نهایتا حقشه.

    1. کسی که توان تشخیص سبک دو بازی رو نداره فقط میتونه این جملات مضحک رو به زبان بیاره از نظر شما ماریو بازی بدیه چون مثل گاد آو وار نیست !!!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا