معرفی بازی

معرفی بازی نگهبان نور


بازی نگهبان نور، یک اثر خوش‌ساخت اندرویدی در سبک اکشن است. نگهبان نور، دومین بازی ساخته شده توسط این استودیو بازیسازی است. این استودیو، پیش از این، بازی‌ای به نام آشوب در مزرعه را در کارنامه خود دارد که ناشر آن، استودیو فن افزار بوده است.

موضوع بازی، همان‌گونه که از نامش پیدا است، نگهبانی کردن از یک الهه در برابر موجودات شیطانی است. برای نگهبانی کردن از این الهه، تنها با یک سپر، باید به مبارزه دشمنان بروید.

به این صورت که دشمنان اصلی بازی که قابلیت پرتاب کردن گلوله‌های سبز رنگی را دارند، از اول تا آخر بازی حضور داشته و گلوله را به سمت الهه پرتاب می‌کنند. شخصیت بازی، باید با استفاده از این سپر، گلوله‌ها را به سمت خودِ دشمن، برگرداند و او را نابود کند.

حال شما به‌ عنوان بازیباز، باید با حرکت دادن نگهبان نور در جهت عرضی زمین ‌بازی، گلوله‌هایی که به سمت الهه می‌آیند را دفع کنید.

همچنین هر دشمنی را که نابود می‌کنید، یک ستاره در قبال آن دریافت می‌کنید. به این صورت که از محل نابودی دشمن، ستاره به سمت شما سرازیر می‌شود و باید آن را به‌دست آورید.

پس از مرگ هر دشمن، یک کاراکتر مشابه همان، جایگزین می‌شود و این روند تا رسیدن به تعداد ستاره مشخص در هر مرحله ادامه دارد. رسیدن به مقدار مشخصی از ستاره در هر مرحله، منجر به برنده شدن و انتقال به مرحله بعد می‌شود.

الهه نیز، تنها توانایی تحمل سه گلوله را دارد. در صورت برخورد سه گلوله به الهه، مرحله را باخته‌اید و باید از ابتدا به جمع‌آوری ستاره بپردازید.

در پایان مراحل بازی، برای تعداد هر سلامتی که از الهه باقی‌ مانده باشد، ۵ سکه دریافت می‌کنید، یعنی نهایتاً بتوانید در هر مرحله ۱۵۰ سکه دریافت کنید.

در شروع هر مرحله از بازی، شما توانایی خرید چهار قابلیت را با استفاده از سکه‌ها دارید. با استفاده از این قابلیت‌ها، می‌توانید از مراحل سخت بازی، راحت‌تر عبور کنید.

این چهار قابلیت عبارت‌اند از: قابلیت پرتاب تیر توسط نگهبان نور برای مدت محدود، قابلیت تشکیل هاله محافظ به دور الهه برای تعداد گلوله محدود، قابلیت ایجاد یک هاله در مسیر گلوله‌های دشمن که باعث کم شدن سرعت آن می‌شود و همچنین قابلیتی که باعث می‌شود ستاره‌های سرازیرشده، برای مدت محدودی، به‌صورت خودکار به سمت شما بیایند.

گیم پلی بازی به ‌مرور سخت‌تر و همین‌طور مهیج‌تر می‌شود. این دشواری با اضافه شدن دشمنان جدید و یا به‌طورکلی، افزایش تعداد دشمنان در کنار افزایش میزان ستاره موردنیاز، ایجاد می‌شود.

تنوع دشمنان بازی بسیار زیاد است، اما تنها دشمنی که قابلیت پرتاب گلوله‌های سبزرنگ را دارد، در تمام مراحل بازی، حاضر است. در واقع دشمنان دیگر، برای پشتیبانی از همان دشمنان اصلی، اضافه می‌شوند.

یکی از جالب‌ترین دشمن‌ها، شخصیتی است که با شناسایی مکان نگهبان نور، او را دچار شوک الکتریکی می‌کند و برای چند لحظه، توانایی حرکت را از شما می‌گیرد.

از لحاظ محیط‌ها، بازی چندان متنوع نیست و پس از طی کردن هر ۱۵ مرحله (بازی هم‌اکنون دارای ۴۵ مرحله است) وارد یک محیط جدید می‌شوید. البته خارج شدن از هر محیط نیز، به این سادگی‌ها نیست و در پایان هر ۱۵ مرحله، باید به نبردی بزرگ در طول یک مرحله بپردازید که در آن، دشمنان طی سه موج به شما حمله می‌کنند.

موسیقی نیز جزو مواردی است که با وجود تنوع پایین، کیفیت خوبی دارد. درکل، بازی دارای حدود ۳ موسیقی است که یکی از آن‌ها برای منو بازی، دیگری در روند گیم پلی و یک موسیقی نیز در مرحله‌ای که منجر به انتقال در محیط جدید می‌شوید، وجود دارد.

کیفیت خوب این موسیقی‌ها در کنار صداگذاری مناسب، باعث افزایش حس هیجان مراحل بازی می‌شود.

البته از آنجایی ‌که نگهبان نور هنوز در حال ‌توسعه است، می‌توان انتظار اثر کامل‌تری را از آن داشت.


نگهبان نور

اکشن

موبایل

استودیو بازیسازی جزیره گمشده

استودیو بازیسازی جزیره گمشده

یونیتی

۱۳۹۹

دانلود

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا