اخبارتریلر

بازی ایرانی پسران پادرا معرفی شد

بازی ایرانی پسران پادرا (Sons of Padra) در سبک اکشن هک اند اسلش، اثر استودیو لیوهوپاد است که داستان بخشی از وقایع تاریخی مشرق زمین را روایت می‌کند.

بازی در یک بستر ایرانی اتفاق میفتد، اما از اساطیر و شخصیت‌های تاریخی ایرانی استفاده نشده، بلکه تمامی شخصیت‌های بازی، خیالی و زاده‌ی ذهن سازندگان بازی است. سازندگان در طراحی محیط بازی از تاریخ ایران باستان استفاده کرده‌اند و شبیه‌سازی آن، تماماً بر اساس منابع تاریخی مشرق زمین صورت گرفته است.

داستان بازی ایرانی پسران پادرا در گذشته‌های بسیار دور و در فضایی خیالی، در امپراتوری پارس و در پاسارگاد روایت می‌شود.

سال‌ها پیش، سرزمینی به نام «پادرا» وجود داشت که عظمت و بزرگی امپراتوری آن به حدی بود که هیچ حکومت دیگری، توان مقابله با آن را نداشت. این سرزمین به نام نور و روشنایی شناخته می‌شد و زیبایی بی‌حد آن، زبانزد سایر کشورها بود؛ اما رفته‌رفته، به علت مشکلات داخلی خانواده سلطنتی و دسیسه‌هایی که هیچ‌گاه منبعش مشخص نشد، جنون به داخل خانواده سلطنتی افتاد و برخی از اصلی‌ترین اعضا، شروع به قتل یکدیگر و توطئه کردند. کم‌کم رخنه‌ها به شهر شروع شد و همین باعث سقوط حکومت پادرا شد.

دشمنان به شهر هجوم آورده و تمام شهر را با خاک یکسان کردند و مردم را به خاک و خون کشیدند. طبق افسانه‌ها، عظمت شهر پادرا به حدی بود که هفت شبانه‌روز، در آتش می‌سوخت.

بازی صدها سال پس از این وقایع و با یک کشورگشایی آغاز می‌شود، کشورگشایی که تنها به‌منظور زیاد شدن مایملک نیست، بلکه برای یک رابطه عاشقانه است. در طرفی از داستان، یک قوم بادیه‌نشین را داریم که مانند عشایر هستند و در جنگل زندگی می‌کنند و در طرف دیگر، حکومت مرکزی را داریم که توسعه‌یافته است و کل کشور را مدیریت می‌کند.

یکی از بادیه‌نشینان که از قضا برادرزاده خان قبیله است، عاشق دختر پادشاه می‌شود و به همین دلیل، تصمیم می‌گیرد قلمروشان را توسعه دهد و تبدیل به یک شاهزاده شود که بتواند در تخت سلطنت خود بنشیند.

شما در بازی، شاهد تمام این پروسه رشد و تبدیل یک قوم بادیه‌نشین به یک تمدن بزرگ خواهید بود و این مسئله در تغییر نوع پوشش و چهره‌های این قوم، مشهود است.

بازی ایرانی پسران پادرا معرفی شد

در بازی ایرانی پسران پادرا خبری از پری‌ها و جادوگران نیست، نیروهای ماورایی برای شما تعیین‌کننده مسیر یا قدرت مازاد بخشیدن نیستند و همه چیز به توانمندی‌ها و تلاش‌های خود شما بستگی دارد. در بازی هیچ افسانه‌ای وجود ندارد و تلخی واقعی زندگی را به‌وضوح در این بازی تجربه خواهید کرد.

شما ممکن است در بخشی از بازی به بدترین شکل در جنگ‌ها خونریزی کنید و مردم بی‌گناه زیادی را بکشید و در بخش دیگری از بازی، جان کودکان زیادی را نجات دهید. پسران پادرا، دنیایی خاکستری دارد و در آن هیچ چیز سفید و یا سیاه مطلق نیست.

داستان بازی پسران پادرا، الهام گرفته از چند واقعه مهم تاریخی است. اولین و مهم‌ترین واقعه تاریخی که تأثیر بسزایی در داستان‌پردازی این بازی داشته، داستان «آتیلا» بوده است. آتیلا، یکی از رهبران قوم هون بود که بزرگ‌ترین امپراتوری را در اروپا، از رود اورال تا دانوب تشکیل داد.

یکی دیگر از داستان‌هایی که منبع الهام پسران پادرا بوده، داستان حکومت هخامنشیان در پارس و ویران شدن تخت جمشید است. سلاح‌های بازی، با الهام از سلاح‌های دوره پادشاهی هخامنشیان طراحی شده است.

طبق گفته‌ی سازندگان، برای توسعه این بازی از بازی‌هایی همچون اساسین کرید و شاهزاده پارسی الگوبرداری شده است. همچنین بازی دارای محیط منطقه باز (Open Area) است.

این بازی با موتور آنریل ۴ و با یک تیم ۲ نفره، حدود یک سال و نیم در حال توسعه است. همچنین پلتفرم مقصد آن، رایانه‌های شخصی (PC) است و در صورت موافقت ناشر که در آینده مشخص می‌شود، برای کنسول‌ها نیز عرضه خواهد شد.

بازی ایرانی پسران پادرا معرفی شد

یکی از نکات جالب بازی، این است که مانند بازی The Last of Us، روایت داستان بین کاراکترها تغییر پیدا می‌کند و شما فقط با یک شخصیت، بازی نخواهید کرد. شما در پسران پادرا، گاهی در نقش «فریان» و گاهی در نقش برادرش «برسام» و گاهی حتی در نقش رقیب آن‌ها «ارشن» هستید. به همین دلیل، نمی‌توانید با اطمینان راجع‌به شخصیت‌ها قضاوت کنید و نقاط منفی و مثبت زیادی وجود دارد که توان تصمیم‌گیری در مورد خوب و یا بد بودن شخصیت‌ها را از شما می‌گیرد.

پسران پادرا با هدف جذب سرمایه و ناشر، چند روزی است که کیک استارتر خود را شروع کرده است و امید دارد تا با پر شدن هدف، سازندگان بتوانند بازی را به خروجی نهایی برسانند. در واقع، ادامه توسعه بازی، به کیک استارتر آن وابسته است و در صورت شکست پروژه در کیک استارتر، ساخت بازی برای زمان نامشخصی، متوقف خواهد شد.

با آرزوی موفقیت برای بازی پسران پادرا و استودیو لیوهوپاد

نمایش بیشتر

۳ دیدگاه

  1. سلام بابا دم شما گرم عجب شگفتانه هایی عجب بازی ایرانی دم بچه های استودیو لیوهوپاد گرم ماشاالله رسانه گیمین

  2. عالی جای کار داره اما خیلی خوشحالم که بچه های ایرانی دارن میان رو کار به امید پیشرفت های خیلی زیاد بچه ها لطفا از بازی ها حمایت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا