مقالات

سفر به استودیو بازیسازی رسانا شکوه کویر

رسانا شکوه کویر از آغاز…

امروز می‌خواهیم به اعماق استودیو بازیسازی رسانا شکوه کویر سفیر کنیم، پس لباس‌های غواصی خود را آماده کنید و با گیمین همراه باشید.

 

کهربای کویر نامی بود که رسانا شکوه کویر در سال ۱۳۸۵ با آن آغاز به کار کرد. این استودیو از همان ابتدای کار، ساخت بازی‌های ماجراجویی را پیش گرفت. بازی الماس مرنجاب که در تاریخ ۲۴ اسفند ۱۳۸۵ با عبور از مراحل پایانی به شکل اینترنتی بارگذاری شد، اولین اثر این استودیو در سبک ادونچر بود.

این استودیو بازیسازی تا سال ۱۳۸۸ با انتشار آثاری همچون گنجینه پنهان و راز مقبره، کار خود را ادامه داد و در آن سال‌ها با یک پروژه جدید و پرقدرت، مخصوصاً از لحاظ داستانی، روند پیشرفت خود را به شکل جدی آغاز کرد. این بازی قتل در کوچه‌های تهران نام داشت و داستان آن در سال ۱۳۱۲ جریان داشت.

اما رسانا شکوه کویر، نامی بود که با همکاری کهربای کویر و استودیو هورخش آسمان هفتم به میان آمد. این استودیو بازیسازی در ابتدای فروردین ۱۳۹۰ کار خود را آغاز کرد.

در ادامه به بررسی برخی از آثاری خواهیم پرداخت که توسط رسانا شکوه کویر تاکنون ساخته و عرضه شده‌اند.

قتل در کوچه‌های تهران ۱

سال ۱۳۸۸ بود که رسانا شکوه کویر با انتشار بازی قتل در کوچه‌های تهران ۱، ابتدا در حالت دو بعدی (۱۳۸۸) و سپس به شکل سه‌ بعدی (۱۳۸۹) وارد یک مسیر جدید شد. قتل در کوچه‌های تهران از برخی جوانب همچون داستان، اثری قابل‌قبول بود، اما مشکلات فنی فراوانی را همراه خود داشت.

قتل کوچه‌های تهران ۱ نسخه دو بعدی

نکته دیگری که درباره این بازی وجود داشت، شکل انتشار آن بود که رسانا شکوه کویر حتی موفق به انتشار بازی به شکل فیزیکی نیز شد. موضوعی که حداقل در آن زمان کمک زیادی به فروش بازی می‌کرد.

قتل کوچه‌های تهران ۱ نسخه سه بعدی

شیطنت‌های علیمردان خان

شیطنت‌های علیمردان خان یک اثر سرزنده در سبک ادونچر-اشاره و کلیک و مستقل بود که در سال ۱۳۹۰، یعنی آخرین سالی که رسانا شکوه کویر را با نام کهربای کویر می‌شناسیم، انتشار یافت.

این بازی از ویژگی‌های مثبتی از جمله جورچین‌های جذاب، داستان زیبا و محیط‌های شاداب نیز بهره‌مند بود.

گربه قجری

گربه قجری نیز جزو آثاری بود که در سال ۱۳۹۰، اما این بار با آغاز کار رسانا شکوه کویر به شکل رسمی منتشر شد. یک بازی ادونچر دو بعدی که گیم پلی آن بر محور برداشت اشیاء و استفاده از آن‌ها پیش می‌رفت.

اولین موضوع متفاوت و جذاب در گربه قجری، طراحی بک‌گراند مراحل بازی است. یک طراحی بسیار هنری و قابل‌توجه که با وجود استفاده از رنگ‌های سیاه‌ و سفید در اغلب محیط‌ها، جذابیت خاص خود را داشت.

موضوع دیگری که درباره گربه قجری حائز اهمیت می‌باشد، داستان زیبا و با اهمیت تاریخی آن است. سازندگان به‌ خوبی توانسته‌اند تلفیقی از تاریخ، هنر و طنز را در گربه قجری پیاده‌سازی کنند.

 سال‌های سیاه

سال‌های سیاه یک بازی کارآگاهی اما به شکل سوم شخص بود که در مکانیزم‌های زیادی همچون رانندگی با ماشین و تیراندازی در کنار حل معماها و گشت‌وگذار در لندن وجود داشت.

داستان بازی خوب و روایت آن ‌که با استفاده از موشن کپچر به نمایش در می‌آمد، به‌طور کلی رضایت‌ بخش بود. معماها نیز از همان ابتدای بازی در کنار پیچیدگی خود، بازی را تبدیل به یک اثر قابل ‌توجه می‌کردند.

اما مشکلات سال‌های سیاه در گرافیک و خصوصاً در گیم پلی آن، خود را نشان می‌داد. شاید بتوان گفت، ساخت سال‌های سیاه در آن زمان یک گام بلند پروازانه برای رسانا شکوه کویر بود که موفقیت چندانی به همراه نداشت. همان مشکلاتی که عمدتاً در این بازی حضور داشت و مدام با افت فریم، لگ و باگ‌های متعدد همراه بود.

شیطان در پایتخت

شیطان در پایتخت، هفتمین تلاش استودیو رسانا شکوه کویر در تولید بازی‌های ماجرایی است و این بدین معنی است که تجربه ۶ سال تولید بازی‌های ماجرایی این شرکت به کار گرفته شده است تا بلوغ یک بازی ماجرایی کارآگاهی را در شیطان در پایتخت شاهد باشیم.

از ویژگی‌های بازی می‌توان به داستانی جذاب و پرپیچ و خم، با غافلگیری‌های مناسب، دیالوگ‌های فکر شده با بیش از ۲۵ کاراکتر منحصربه‌فرد با بیش از ۴ ساعت گیم پلی و استفاده از دوبلورهای نام‌آشنا کشور به صدای برجسته استاد اکبر منانی (صدای محبوب کاراکتر پوآرو) در نقش کاراکتر اصلی، نام برد.

رسانا شکوه کویر و دفاع مقدس:

ویژگی بارز رسانا شکوه کویر، تلاش آن برای ارائه بازی‌های ارزشی است. یکی از بهترین ایده‌هایی که می‌توان در این زمینه به کار برد، دفاع مقدس است.

مسیر عشق و پرواز دوران، آثاری بودند که با تفاوت‌های بسیار زیاد از یکدیگر به روایت جنگ ایران و عراق می‌پردازند.

مسیر عشق: زیر صفر

سال ۱۳۹۱، مسیر عشق: زیر صفر برای رسانا شکوه کویر یک فرمول تکراری با داستانی جدید بود؛ زیرا بازی قتل در کوچه‌های تهران پیش ‌از این در این تم، توسط رسانا شکوه کویر منتشر شده بود.

اما در مسیر عشق، واقعاً از چیزی به اسم داستان و روایت خبری نبود، منظور این است که داستان و روایتی که بتواند تم ضعیف بازی را بهتر جلوه دهد، وجود نداشت.

در این بازی، به ‌عنوان یک سرباز، کار خود را برای نجات یافتن از دست بعثی‌ها و همچنین آزادسازی یکی از اسرای ایرانی آغاز و در ادامه با یک ‌روند جدید وارد یک تم شهری شده و کار خود را ادامه می‌دهید.

موضوعی که در مسیر عشق جذابیت خود را داشت، محیط‌های متنوع بازی بود. گاهی در محیط کاری، گاهی در پایگاه بعثی‌ها و گاهی در کوچه‌ها و خیابان‌های شهر، بازی روایت می‌شد.

پرواز دوران

پرواز دوران برخلاف مسیر عشق، یک تجربه اکشن از دفاع مقدس بود. در هر مرحله از این بازی با یک جنگنده به مبارزه با دشمنان خود در آسمان و حتی زمین می‌پردازید. پرواز دوران، اولین بازی ایرانی بود که در این سبک بر روی رایانه‌های شخصی منتشر شد.

یک گیم پلی خوب اما گرافیک ضعیف و داستانی که اوج و فرودهای زیادی داشت، باعث شد در نهایت پرواز دوران را یک اثر متوسط بدانیم که ما را نسبت به آینده رسانا شکوه کویر امیدوار می‌کرد.

این بازی از عناصر زیادی همچون شخصیت‌پردازی به معنای واقعی کلمه بهره‌مند نبود و بهتر است آن را یک بازی در سبک شبیه‌سازی پرواز با جت جنگی بدانیم.

اسکادران

در حقیقت بازی اسکادران یکی از پروژه‌های کوچک رسانا شکوه کویر است که داستان سه خلبان نیروی هوایی را روایت می‌کند که از دشمن به عنوان بخشی از عملیات شبیه‌سازی شده در سه دوره زمانی مختلف مبارزه استفاده می‌کند.

شما در بازی، هدایت یک جت جنگنده را بر عهده دارید و باید مأموریت‌هایی که به شما داده می‌شود را به‌درستی انجام دهید، اهداف مختلفی را از جمله جت‌های دشمن یا کشتی‌های آن‌ها را باید در طول بازی نابود کنید و در هر مرحله، هواپیمایی جدید در اختیار شما قرار خواهد گرفت تا بتوانید مأموریت‌ها را به خوبی به اتمام برسانید.

در واقع بازی اسکادران رسانا شکوه کویر، پروژه ضعیف‌تری نسبت به بازی پرواز دوران بود که در حال حاضر در مارکت‌های خارجی مانند استیم و گیمرز گیت وجود دارد.

صدای فراموش‌ شده ۱: مکاشفه

رسانا شکوه کویر، علاوه بر مهارتی که در ساخت بازی‌هایی همچون قتل در کوچه‌های تهران دارد، در ساخت بازی‌های دو بعدی و ارائه یک داستان فانتزی و تخیلی نیز به‌ خوبی عمل کرده است. عناوینی همچون شیطنت‌های علیمردان خان و صدای فراموش ‌شده، با یک طراحی جذاب، هر مخاطبی را به ‌سوی تجربه کردن آن ترغیب می‌کند.

البته این بازی هم آنقدرها بی‌نقص نیست. مشکلات فنی زیادی در این بازی وجود داشت که باعث می‌شد کاربر لذت چندانی از بازی نبرد.

در صدای فراموش‌ شده، شما با کاراکتری به نام شهباز، راهی سفری در اعماق یک سرزمین افسانه‌ای برای یافتن صدای فراموش‌ شده می‌شوید. داستان بازی که برگرفته از قصه‌های هزار و یک‌ شب است، جذابیت و زیبایی خاص خود را دارد.

در واقع چیزی که صدای فراموش‌ شده به آن شناخته می‌شود، داستان آن است که با بهره‌مندی درست از یک داستان افسانه‌ای به مرحله نهایی رسیده است.

بازی مرگ: کفر خونین یک تجربه شوتر یک ساعت و نیمه!

کفر خونین بازی‌ای بود که با صرف زمان کمی در سال ۱۳۹۳ پس از آغاز جنگ‌ها در سوریه با همین مضمون عرضه شد. در کل، بازی کفر خونین چیزی نبود که بتوان از آن به ‌عنوان یک نقطه عطف در تاریخ رسانا شکوه کویر نام برد.

گیم پلی بازی فوق‌العاده ساده و کوتاه بود. البته سازندگان بازی، تلاش زیادی کردند تا با قرار دادن کاربر در حالات مختلفی همچون مراحل مخفیانه و موتور سواری، گیم پلی پرمحتواتری ارائه دهند، ولی این بازی آنقدر مشکلات ریز و درشت داشت که اجازه نمی‌داد از بازی لذت ببرید.

طراحی مراحل نیز با یک فاجعه فاصله چندانی نداشت، به‌طوری‌ که گاهی می‌توانستید بدون کشتن حتی یک دشمن در بازی، مرحله را تنها با دویدن سریع به سمت انتها، به پایان برسانید.

البته از حق که نگذریم، بازی به ‌خوبی توانسته بود محیط‌هایی با اتمسفر جالب و واقعی را ارائه دهد. به‌طور کلی مشخص بود که این بازی به جای ارائه یک تجربه شوتر واقعی، قصد ارائه یک داستان از ابعاد مختلف جنگ در سوریه را دارد.

علیمردان در ملاقات با مرلین جادوگر

علیمردان در ملاقات با مرلین جادوگر را از لحاظ طراحی کلی، می‌توان مشابه سری قبل آن یعنی شیطنت‌های علیمردان خان دانست؛ اما از لحاظ داستان، می‌توان آن را مشابه گربه قجری قلمداد کرد، زیرا با ایجاد یک تم زیبا و طراحی بامزه، سعی در ارائه یک داستان پربار دارد.

سال ۱۳۹۳ سالی بود که این بازی منتشر شد و در ادامه در سال ۱۳۹۶ در مارکت هیولا نیز در دسترس کاربران قرار گرفت.

۱۷ کاراکتر، ۴ ساعت گیم پلی، طراحی‌های فانتزی با رنگ‌آمیزی و طراحی شاداب و مینی گیم‌ها و جورچین‌های جذاب، از جمله ویژگی‌هایی است که باعث می‌شود این بازی یک اثر موفق برای رسانا شکوه کویر محسوب شود.

قتل در کوچه‌های تهران ۲

قتل در کوچه‌های تهران ۲ همه آن چیزی بود که یک بازیباز می‌توانست از یک بازی در این سبک و با این تم دریافت کند. ماجرا درباره کارآگاه افشار بود که درگیر پرونده‌ای از قتل‌های زنجیره‌ای شده بود. قتل‌هایی که با هدف انتقام انجام می‌شد.

حال هنر بازیسازان این بود که خط داستانی بازی را با زندگی گذشته و زندگی شخصی کارآگاه افشار تداخل دادند. طراحی محیط‌های این بازی رضایت‌بخش بود و معماها و پازل‌ها به ‌موقع و منطقی وارد بازی می‌شدند. جدا از همه این‌ها، تعامل کاراکتر با محیط هم به ‌خوبی از آب در آمده بود و یک بازی معمایی با یک داستان جذاب را به نمایش می‌گذاشت.

به‌طور کلی رسانا شکوه کویر در ساخت بازی‌هایی با حال و هوای قتل در کوچه‌های تهران به مهارت خوبی دست ‌یافته، این ویژگی‌ها را می‌توانید در بازی شیطان در پایتخت نیز مشاهده کنید، با این تفاوت که شیطان در پایتخت، قدری عجولانه به اتمام رسید و پایان‌بندی خوبی نداشت.

صدای فراموش‌ شده ۲: تقدیر

صدای فراموش ‌شده در سری دوم، با ادامه داستان سری پیشین، مشکلات کمتری را نیز نسبت به صدای فراموش ‌شده ۱ داشت. در این سری هم مانند سری پیشین، به سرزمین‌های مختلفی در جهان هزار و یک‌ شب سفر خواهید کرد. این بازی نیز، همچون دیگر بازی‌های رسانا شکوه کویر، از مینی گیم‌های زیاد و متنوعی بهره می‌برد و با وجود گیم پلی ۴ ساعته‌ای که دارد، محتوای خوبی را ارائه می‌دهد.

همان‌گونه که مشاهده می‌کنید، رسانا شکوه کویر، به‌طورکلی تاکنون توانسته است بازی‌های نسبتاً خوبی را در زمینه‌های مختلف به نمایش بگذارد. خصوصاً که در اکثر بازی‌های ساخته ‌شده توسط این استودیو، شاهد یک داستان بسیار عمیق هستیم و در این‌باره می‌توان خیال راحتی از رسانا شکوه کویر داشت.

همچنین در طراحی و محیط‌ها و مراحل و ایجاد یک اتمسفر خوب نیز، رضایت‌بخش عمل می‌کند، اما مشکلی که امیدواریم در ساخته‌های بعدی این شرکت شاهد آن نباشیم، مشکلاتی از قبیل بهینه‌سازی ضعیف و ارائه یک گیم پلی نه‌چندان خوب است.

البته این موضوع نیز قابل ‌توجه است که رسانا شکوه کویر برای ساخت بازی‌های خود درگذشته، یک سال و یا حداکثر ۲ سال زمان صرف کرده است و این دفعه با صرف زمانی بیشتر، امیدوار به یک تجربه بهتر نیز خواهیم بود.

سایه روشن: تابستان سیاه

سایه روشن: تابستان سیاه همانند اغلب بازی‌های رسانا شکوه کویر، یک بازی کاملاً سیاسی در سبک ماجرایی اشاره و کلیک است که حوادث ترورهای سال ۶۰ را روایت می‌کند.


داستان از جایی شروع می‌شود که شخصیت اصلی بازی، کارآگاه افشار، با یک پرونده قتل ترور وارد داستان می‌شود و این سرآغازی است برای آنکه پرنده‌های ترور و قتل را بررسی می‌کند و در نقش پوششی، وارد یک خانه تیمی می‌شود و سعی می‌کند اصل ماجرا را پیدا کند.

ایران ۵۷

 ایران ۵۷ آخرین بازی‌ای است که توسط رسانا شکوه کویر ساخته و در بهمن ۱۳۹۷ منتشر شده است. بازی ایران ۵۷ یک بازی اکشن ماجرایی است که قصد دارد از طریق داستانی گیرا و با میان‌پرده‌ها، داستان شخصیتی را به نام ایلشن که در روند پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشته است روایت کند.

ایران ۵۷ از آن دسته بازی‌های ناموفق رسانا شکوه کویر از هر لحاظ است، بازی بجز روایت داستان، جذابیت خاصی ندارد و گیم پلی بازی پر از باگ‌های مختلف است.

انتشار بازی هم، در مارکت دیجیتالی آریو انجام شد که بعد از مدت کوتاهی آریو به همراه بازی‌هایی مانند ایران ۵۷ منحل و به تاریخ پیوستند.

سفیر عشق:

قبل از توضیحات و اطلاعات منتشر شده درباره سفیر عشق، توضیحات را با این عکس شروع خواهیم کرد.

سفیر عشق از اینجا آغاز کرد…

سفیر عشق: روز واقعه یک بازی اکشن سوم شخص در سبک هک اند اسلش است که حدود ۵ سال در حال ساخت و توسعه است، این بازی قرار است ما را در شخصیت «مهران ایرانی» به کوفه و در کنار حضرت مسلم بن عقیل (ع) ببرد.

این بازی توسط ۲۵ نفر به صورت ثابت با موتور آنریل ۴ ساخته شده و برای روایت سینمایی کار بیش از ۳۰۰ دقیقه موشن کپچر ضبط شده و حاوی ۵۵ دقیقه روایت سینمایی در قالب کات سین‌های In Game است؛ لازم به ذکر است که، کار انتشار داخلی بازی بر عهده نشر دیجیتال انقلاب اسلامی (متنا) است.

بازی دارای محیط Open World (جهان باز) نیست بلکه بازی به صورت خطی روایت می‌شود و دارای محیط Open Area (منطقه باز) است.

بازی قریب به ۶ ساعت برای یک بازیکن حرفه‌ای گیم پلی دارد و به صورت متوسط بازی دارای ۸ ساعت گیم پلی است.

این بازی به قطعیت بر روی پلی‌استیشن ۴ هم منتشر می‌شود و احتمال عرضه برای کنسول ایکس باکس وان وجود دارد، البته انتشار داخلی و بین ‌المللی بازی، همزمان نیست و احتمالاً در تابستان سال ۲۰۲۱ میلادی، شاهد نسخه بین المللی بازی خواهیم بود که کمی با نسخه داخلی از لحاظ خشونت، درجه سختی و مراحلی از بازی برای شناخت بیشتر خاندان پیامبر (ص) تفاوت دارد.

تبلیغات بازی سفیر عشق از نیمه آذر به بعد شروع شده است و باید شاهد انفجار تبلیغاتی از طریق صداوسیما و بیلبوردهای شهر و ورزشگاه‌ها و… باشیم؛ به گفته‌ی عماد رحمانی قرار است بزرگ‌ترین تبلیغات برای یک بازی در ایران، انجام شود.

اولین تصویر تبلیغاتی بازی سفیر عشق در ورزشگاه

حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی هم، به صورت حدودی منتشر شده است که به طور خلاصه می‌توان گفت، شما برای اجرای بازی روی حالت متوسط بازی به کارت گرافیک Geforce GTX 780 و رم ۸ گیگابایت نیاز دارید. جالب است بدانید که رده‌بندی سنی ۱۲+ سال برای نشر داخلی این بازی (اسرا) در نظر گرفته شده است.

همچنین سالار عقیلی، خواننده مطرح کشورمان، موسیقی تیتراژ این بازی را با قطعه‌ای متفاوت به نام سفیر عشق می‌خواند.

حضور اساتیدی از جمله منوچهر والی زاده، زهره شکوفنده، غلامرضا صادقی با مدیریت دوبلاژ آقای حسام صادقی نیکو، جذابیت این بازی را در بخش موسیقی و صداگذاری دوچندان می‌کند.

تا ۳ دی فرصت دارید که در قرعه کشی ۷ کد بازی سفیر عشق در اینستاگرام گیمین شرکت کنید و شانس برنده شدن یکی از کدها را داشته باشید.

بازی‌های نامعلوم و منتشر نشده

رسانا شکوه کویر همانند اغلب استودیوهای بازیسازی ایرانی، بازی‌های منتشر نشده یا نامعلوم دارد که با آمدن پروژه‌های جدید، وضعیت ساخت یا انتشار آن‌ها مشخص نیست.

بازی رستم: افسانه جنگ از آن دسته از بازی‌هایی بود که تا تصاویری از شخصیت رستم در رسانه‌ها پخش شد، علاقه‌مندان زیادی را به خود جذب کرد، اما طبق شنیده‌هایی، با وجود سه‌گانه سفیر عشق و پروژه‌های دیگر، ادامه ساخت و انتشار بازی رستم: افسانه جنگ را باید لغو شده بدانیم.

بازی معمای گویان جزو بازی‌هایی بود که از سال ۱۳۹۳ ساخت آن به گوش می‌رسید.

گویان نام کشوری در جنوب غربی آمریکا است که شهید محمدحسن ابراهیمی در سال ۱۳۸۳ در این کشور کوچک به شهادت رسید. این روحانی مبلغ، ابتدا از طریق صهیونیست‌ها ربوده و سپس به شهادت می‌رسد و در روز تولد دخترش جنازه‌اش پیدا می‌شود.

ژانر بازی هنوز مشخص نشده است و حدس زده می‌شود که در سبک اکشن تیراندازی یا همانند بیشتر بازی‌های رسانا شکوه کویر، در سبک ماجرایی باشد.

طبق شنیده‌هایی، ساخت این بازی تمام شده است، اما وضعیت انتشار آن مشخص نیست.

همانطور که پیش‌تر گفتیم، سایه روشن: تابستان سیاه، یک بازی کاملاً سیاسی در سبک ماجرایی اشاره و کلیک است که حوادث ترورهای سال ۶۰ را روایت می‌کند. این بازی به صورت دیجیتالی در مارکت آریو منتشر شد اما با منحل شدن این مارکت، وضعیت انتشار این بازی هم مشخص نیست.

علاوه بر آن، این بازی قرار بود یک سه‌گانه با عنوان سایه روشن باشد که حتی گفته شده بود تابستان سیاه، اپیزود اول سه‌گانه بازی سایه روشن، برای پلتفرم موبایل هم منتشر می‌شود، اما ممکن است این برنامه‌ها، با وجود پروژه‌های دیگر، لغو یا به تعویق بیفتد.

نسل جدید بازی‌های رسانا شکوه کویر

رسانا شکوه کویر با مدیر عاملی عماد رحمانی و تهیه‌کنندگی مهدی جعفری جوزانی، وارد نسل جدیدی شده است که دیگر نباید شاهد بازی‌هایی با مشکلات و باگ‌های مختلف باشیم.

رسانا شکوه کویر با تغییر تیم خود و افزودن افراد جدیدتر، به صورت کلی متحول شده است و در آینده نه‌چندان دور، بازی‌های زیادی برای توسعه و انتشار در مارکت بین المللی و داخل دارند.

یکی از این بازی‌ها، سه‌گانه سفیر عشق است که اپیزود اول آن در ۳۰ آذر ۱۳۹۹ مهمان گیمرها همزمان با ولادت حضرت زینب (س) در شب یلدا خواهد بود، این بازی آنقدر بزرگ است که سازنده بازی با جدیّت کامل می‌گوید: بازی سفیر عشق: روز واقعه چندین سال از بازی‌های ایرانی جلوتر است.

نسخه دوم این بازی با نام مختار: فصل قیام با شخصیت مختار ثقفی در حال ساخت است و در مراحل توسعه خوبی به سر می‌برد. احتمالاً نسخه سوم بازی ادامه داستان مهران ایرانی را به دنبال داشته باشد.

رسانا شکوه کویر، علاوه بر سه‌گانه سفیر عشق، در حال سخت بازی‌ای با نام «ژنرال در سایه» است که داستانی درباره شهید حاج قاسم سلیمانی را روایت می‌کند، جالب است بدانید که این بازی بیش از ۷۰ درصد پیشرفت داشته است و قرار است همزمان با سالروز شهید قاسم سلیمانی عرضه شود.

اولین تصویر منتشر شده از بازی ژنرال در سایه

رسانا شکوه کویر، به صورت موازی روی پروژه‌های خود کار می‌کند و یکی از بازی‌هایی که امسال معرفی شده است، بازی پترا: افسانه جنگجویان سرنوشت است که داستان شهر گمشده‌ی پترا در اردن را روایت کند؛ شهری که چند هزار سال پیش، تمام مردم آن ناپدید شده‌اند و هیچ‌کس دلیل آن را نمی‌داند.

بازی پترا

رسانا شکوه کویر قرار است یک روایت خیالی از خود و این اتفاق را در بازی Petra بازگو کند.

سبک این بازی هم، هک اند اسلش بوده و طبق شنیده‌هایی، بازی دارای محیط جهان باز است.

با آرزوی موفقیت بیشتر برای رسانا شکوه کویر

نمایش بیشتر

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا