مقالات

ده بازی اندروید پیشنهادی ایرانی

شاید تا چند سال پیش کسی فکرش را هم نمی‌کرد که روزی ما بتوانیم بر روی تلفن‌های همراه خود به بازی بپردازیم، نه بازی‌های معمولی بلکه بازی‌هایی که در آن‌ها ظرافت و دقت خاصی به کار رفته است و امروزه بازی‌های تلفن همراه مخصوصاً سیستم‌عامل اندروید جای خود را در میان گیمرها و منتقدان دنیای گیم به‌خوبی بازکرده‌ است. در کشور ما هم بازیسازان زیادی اقدام به ساخت بازی بر روی پلتفرم موبایل کرده اند، به‌طوری ‌که حدود هشتاد درصد بازیسازان ما به‌طور کل بازار کامپیوتر را فراموش کرده‌اند و تمام تمرکز خودشان را برای بازار موبایل کنار گذاشته‌اند، اما متأسفانه این اتفاق باعث شد که برخی با سوء استفاده و کپی کردن از بازی‌های خارجی و یا استفاده از پک‌های آماده بازیسازی، چندین بازی‌ تکراری و بی‌کیفیت روانه این بازار کنند. یکی از مشکلات دیگر این است که هر بازی ایرانی که موفق می‌شود بقیه سعی به کپی از آن می‌کنند و بعضی‌ها واقعاً در این مورد زیاده‌روی می کنند، به‌عنوان‌ مثال زمانی بود که یک بازی در سبک کلمات بسیار موفق شد و بعد ازآن، همه روی به آن سبک آوردند که این موارد اصلا نمی‌تواند جالب باشد. امروز ما برای شما ده بازی ایرانی را به‌صورت مختصر و مفید معرفی می‌کنیم که تجربه آن‌ها در این روزها می‌تواند برای شما لذت‌بخش باشد و گاهی هم شما را به چالش بکشد، پس با ما همراه باشید.

 

۱۰- پاپالند: فرار کله‌ها

 

معرفی بازی پاپالند: فرار کله‌ها

 

بازی پاپالند: فرار کله‌ها یکی از بازی‌هایی است که به‌شدت به کسانی که اهل بازی‌های رکوردی و بی‌پایان هستند توصیه می‌شود، نکته‌ای که باعث شد این بازی در لیست ما قرار بگیرد و از دیگر بازی‌های این سبک متمایز باشد طراحی منحصر به‌فرد و زیبای محیط بازی است. طراحی بازی به صورتی است که شما فکر می‌کنید در حال بازی کردن با نقاشی‌های کودکی خود هستید، در بازی همه‌چیز به‌صورت نقاشی است که می‌تواند همواره احساس خیلی خوبی را به شما منتقل کند.

 داستان بازی از جایی شروع می‌شود که کله‌ها در دنیای خود با آرامش به زندگی خود ادامه می‌دادند ولی وضعیت به همین منوال نمی‌ماند و بیگانه‌هایی از دنیای دیگر به دنیای شما می‌آیند و قصد تصرف کردن دنیای شما را دارند، حالا کله‌ها باید با نابود کردن این بیگانه‌ها نشان بدهند که رئیس کیست. در بازی هر چقدر که زنده بمانید بازی سخت‌تر می‌شود و همچنین بازی قابلیت هایی از جمله ارتقای کله‌ها و انتخاب و خرید شخصیت‌های جدید دارد که ویژگی‌های جالبی است.

 

 

۹- امیرو ماهی بگیر

 

 

 

بازی امیرو ماهی بگیر شما را به دلِ جنوب و بچه‌های بندر می‌برد، شما در این بازی در نقش پسری هستید که برای درآوردن خرج زندگی خود باید ماهیگیری کند، در این بازی شما باید در هر مرحله تعداد مشخصی ماهی بگیرید تا بتوانید مرحله را پشت سر بگذارید، هرچقدر که بتوانید بیشتر ماهی بگیرید، می‌توانید مراحل را با ستاره‌های بیشتر و به‌نوعی با مهارت بیشتری رد کنید؛ این نکته را فراموش نکنید که بازی فقط یک ماهیگیری ساده نیست بلکه در نوع خود نوآوری‌هایی داشته است، برای مثال شما می‌توانید پیشرفت کنید و با پیشرفت خود کومبو بزنید، از طرفی شما با رد کردن مراحل، سکه به دست می‌آورید که می‌توانید با خرج کردن آن‌ها تجهیزات بهتری برای امیرو بگیرید و مراحل را بهتر رد کنید، گرافیک بازی هم بسیار خوب پیاده شده و فیزیک بازی هم کاملاً مناسب این‌ گونه سبک از بازی‌ها است. بازی کملاً با تم شهرهای جنوبی کشور کار شده است و شخصیت‌هایی که در بازی هستند گویش و پوشش شهرهای جنوبی کشور عزیزمان را دارند که این مورد خیلی زیبا و جالب است.

 

۸- آن‌سوی باران

 

 

 

بدون شک آن‌سوی باران هنری‌ترین بازی است که در لیست ما حضور دارد، گرافیک فوق‌العاده بازی، موسیقی عالی و آرامش‌بخش باعث می‌شود که شما نهایت لذت را از یک بازی چالشی ببرید.

در این بازی شما باید در نقش آبان بازی کنید که یکی از محافظین طبیعت است و به دنبال روشن کردن دوباره درخت روشنایی است و در این راه شما باید به آبان کمک کنید تا از چالش‌های پیشِ رو عبور کند؛ شما در هر مرحله باید تعدادی گوی را جمع کنید و به دروازه خروجی برسید تا مرحله تمام شود البته همه‌چیز به همین راحتی نیست و با چالش‌های بسیار زیادی در مسیر خود همراه خواهید بود به‌عنوان‌ مثال مکانی که روی آن گوی‌ها یا سکه‌ها قرار دارند می‌چرخد و اگر شما از روی آن بیفتید شکست خواهید خورد. بازی دارای چهار فصل است که هر فصل دارای مرحله‌هایی است که با تمام کردن هر فصل یکی از گوی‌های درخت روشنایی را سر جای خودش برمی‌گردانید و با تمام کردن همه فصل‌ها درخت احیا می‌شود، با وجود همه این خوبی‌ها متأسفانه در داخل بازار ایران این بازی زیاد مورد استقبال نگرفت ولی برعکس در خارج از ایران نظر بسیاری از منتقدین و گیمرها را به خود جلب نمود.

 

۷- فرمانده

 

 

اگر از طرفداران پروپاقرص سری مستند مسابقه فرمانده بوده‌اید و به آن علاقه زیادی دارید، تجربه بازی فرمانده به شما توصیه می‌شود چون بازی تقریباً تمِ همان مستند فرمانده را دارد و می‌تواند برای مخاطبان خود لذت‌بخش باشد. بازی فرمانده یک بازی شوتر اول‌شخص است که داستان چند شرکت‌کننده در مسابقه فرمانده را روایت می‌کند.

بازی از جایی شروع می‌شود که شرکت‌کنندگان مسابقه هنگامی‌ که مشغول حرکت به سمت هدف خود با بالگرد هستند، توسط یک گروهک نظامی به آن‌ها حمله می‌شود و تعدادی از شرکت‌کنندگان اسیر می‌شوند؛ حالا شما باید با کمک دوست خود دیگر شرکت‌کنندگان را از دست دشمن نجات دهید. بازی دارای گرافیک مناسبی است و غیر از بخش داستانی بخش بی‌پایان هم دارد که در آن بخش می‌توانید بهترین رکورد خود را ثبت کنید و سطح مهارت خود را با سایر بازیکن‌ها مقایسه کنید.

 

۶- شمشیر تاریکی: آخرین جنگاور

 

 

 

 

بازی شمشیر تاریکی یک بازی اکشن دو بعدی با المان‌های سکو بازی است که در حال حاضر این بازی دو نسخه دارد، نسخه اول به نام شمشیر تاریکی و نسخه دوم شمشیر تاریکی: آخرین جنگاور است که از نظر گرافیکی، دو بازی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند ولی نکته‌ای که این دو بازی را از هم متمایز می‌کند این است که بازی شمشیر تاریکی: آخرین جنگاور دارای خط داستانی است که داستان جالب و زیبایی هم دارید اما شمشیر تاریکی نسخه اول داستان خاصی را دنبال نمی‌کند و بازی بیشتر حالت مرحله‌ای و چالشی دارد.

در این بازی شما نقش یک نینجا را ایفا خواهید کرد و همه‌چیز از زمانی شروع می‌شود که شما در حال تمرینِ مهارت‌های خود هستید که دسته‌ای از خلافکاران به خانه شما حمله می‌کنند و استادِ شما را با خود می‌برند. حالا شما باید به دنبال استاد خود بروید تا او را آزاد کنید. گرافیک بازی در عین دو بعدی بودن بسیار عالی کار شده و گیم پلی خوب بازی هم یکی از نکات مثبت آن است؛ این بازی به تمام کسانی که اهل بازی‌های چالشی و مخفی‌کاری هستند بسیار توصیه می‌شود، فراموش نکنید که هر دو نسخه این بازی برای رایانه‌های شخصی هم عرضه ‌شده است که می‌توانید آن‌ها را از هیولا دریافت کنید.

۵- بزن‌بهادر

 

 

 

 

بزن‌بهادر یک بازی آنلاین و استراتژی ایرانی است که شما در آن باید با حریف‌های واقعی مبارزه کنید و آن‌ها را شکست دهید و مقام خود را بالا ببرید. بزن‌بهادر تقریباً با تمام بازی‌های آنلاین استراتژی که تاکنون تجربه کرده‌اید متفاوت است، گرافیک فانتزی بازی، دیالوگ‌های طنز و جالب و قابلیت ارتقای کاراکتر به بازی روحی تازه افزوده است. در بازی انواع کاراکتر وجود دارد و تقریباً هر شخصیتی که فکرش را بکنید در بازی حضور دارد که با کلی دیالوگ‌های جالب و طنز همراه است. سلاح‌های هر شخصیت هم متفاوت است مثلاً یک شخصیت با تفنگ مبارزه می‌کند، یکی با جارو و دیگری خود را به سمت حریف پرتاب می‌کند که در نوع خود جالب است.

گیم پلی بازی به طرزی است که شما باید در هر نوبت یکی از سه کاراکتر خود را انتخاب کنید و به سمت دشمن هدف‌گیری و سپس آن را رها کنید، باید سعی کنید که با یک حرکت بیشترین آسیب را به هر سه کاراکتر حریف بزنید و هوشمندانه بازی کنید تا بتوانید پیروز میدان مبارزه باشید.

 

 

 

۴- شاه‌دزد

 

 

 

شاه‌دزد از آن دسته از بازی‌هایی است که می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده و البته اعتیادآور باشد. شما در این بازی استراتژیک آنلاین می‌بایست به قلعه‌های دیگر دستبرد بزنید و برای خود سکه جمع کنید و با گذاشتن تله بر سر راه دشمنان خود اجازه ندهید که از شما دزدی شود. گرافیک بازی بسیار عالی است و می‌تواند برای شما جذابیت بازی را دوچندان کند؛ از طرفی بازی دارای محیط‌های متنوع و گیم پلی روانی است که البته بازی خشک‌وخالی هم نیست و گاهی دیالوگ‌های جالبی بین شخصیت‌ها رد و بدل می‌شود.

شما می‌توانید شخصیت‌های مختلفی را برای دزدی انتخاب کنید و همچنین قلعه خود را قوی کنید تا ابزارهای جالبی را به کار بگیرید.

 

 

۳- اتاق تاریک

 

 

 

 

 بازی اتاق تاریک جدیدترین اثر شرکت لکسیپ گیمز. اتاق تاریک یک معمای وحشی و دیوانه کننده است، برعکس همه معمایی‌هایی که به خاطر دیالوگ‌های چرت و حوصله سر بر شما را به خوابی عمیق فرو می‌برد، اتاق تاریک شما را وادار به فکر کردن و تلاش در بازی می‌کند. شروع داستان بازی کمی گنگ است به‌طوری که شخصیت بازی که اسم آن‌ هم مشخص نیست در یک اتاق از خواب بلند می‌شود، اتاقی سرد و تاریک و ناآشنا که باید سریعاً از آنجا فرار کند، طبیعتاً هرچقدر از بازی را جلو ببریم اطلاعات بیشتری هم از شخصیت بازی به ما داده خواهد شد. درست است که بازی معمایی است اما تم بازی آن‌قدر تاریک و سرد است که گاهی دلهره و اضطراب و ترس را برای شما به همراه خواهد داشت. بازی از نظر گرافیک هم بی‌نقص است و می‌توان گفت اتاق تاریک از هر لحاظ کامل است، این نکته را هم فراموش نکنید که بازی دارای دو پایان مختلف است و حسابی شما را به چالش می‌کشد. اگر اهل بازی‌های موبایلی نیستید نسخه کامپیوتری این بازی هم به‌تازگی در هیولا منتشر شده که می‌توانید آن را تجربه و از آن لذت ببرید.

 

 

۲- ۴۱۱۴۸

 

 

 

۴۱۱۴۸ بدون شک جنجالی‌ترین و معروف‌ترین بازی لیست ما است، بازی که از همان روز انتشار تا به امروز حواشی زیادی را با خود به دنبال داشته است، برخی معتقد بودند که این بازی شیطان‌پرستی را رواج می‌دهد و برخی دیگر اعتقاد بر ضد شیطانی بودن بازی را داشتند که باید گفت نظر حق با دسته دوم است. کمتر کسی است که این بازی جذاب و مهیج ایرانی را تجربه نکرده باشد، اما اگر به هر دلیلی در گذشته به سراغ این بازی نرفته‌اید، این روزها زمان مناسبی است که این بازی را تجربه کنید. این بازی که در ژانر ماجرایی قرار دارد به‌خوبی مخاطب خود را میخکوب می‌کند و بسیار برای شما چالش ‌برانگیز خواهد بود. داستان بازی از جایی شروع می‌شود که شخصیت اصلی یعنی سینا تنتا در خانه خود به هوش می‌آید اما نه اسم خود را به یاد می‌آورد و نه می‌داند کجا است، حال او برای فهمیدن این ماجرا باید از مسیری تاریک و پر از خطر عبور کند و شما وظیفه کمک به او را دارید. بازی از هر نظر عالی است و فقط می‌توان گفت که هرکس این بازی را تجربه نکرده و یا نمی‌خواهد این بازی را تجربه کند اتفاق مهمی را از دست‌ داده است.

 

 

۱- هادُس ۲

 

 

 

 

 

اگر بخواهیم هادس را خیلی کوتاه وصف کنیم می‌توانیم بگوییم یک بازی تمام‌عیار و همه‌چیز تمام ایرانی است که در سیستم‌عامل اندروید منتشر شده است. نکته‌ای که همه در بازی هادس دو به خوبی متوجه آن می‌شوند گرافیک بازی است که از کیفیت بالایی برخوردار است و به راحتی می‌تواند با بازی‌های روز دنیا برابری کند. همه‌چیز از جایی شروع می‌شود که هادس، شخصیت اصلی بازی زندانی می‌شود و اینک باید از این زندان فرار کند. همه ‌چیز به این سادگی‌ها نیست بلکه بازی بسیار بسیار سخت است و معماهایی که در بازی وجود دارند شما را دیوانه خواهند کرد؛ اگر اهل بازی‌هایی هستید که بسیار سخت و چالش ‌برانگیز هستند حتماً هادس دو را تجربه کنید و از آن لذت ببرید، هرچند که اخیراً آپدیت‌هایی عرضه‌شده‌اند که باعث شده است کمی بازی آسان‌تر از قبل شود. پیشنهاد ما به شما این است که هادس را بر روی شبیه‌ساز اندروید بازی کنید چون باعث می‌شود درک بهتری از محیط بازی و از معماها داشته باشید. کیفیت هادس دو باعث شد تا مرزهای جغرافیایی ایران را بشکند، فقط کافی است اسم هادس دو را در یوتیوب جستجو کنید تا خودتان ببینید که ویدیوهای زیادی از این بازی توسط یوتیوبرهای خارجی آپلود شده است.

 

 

 

در نهایت می‌توان گفت که شما با امتحان کردن هر یک از این بازی‌ها، تجربه لذت بخشی را بسته به علاقه خود خواهید داشت، اگر فکر می‌کنید که بازی‌ای وجود دارد که می‌توانست در این لیست حضور داشته باشد حتماً با ما از طریق کامنت به اشتراک بگذارید.

نمایش بیشتر

۸ دیدگاه

    1. با درود و تشکر بابت نظر شما ، خواه ناخواه نظر شخصی نویسنده دریک مقاله دخیل است و این نکته را هم فراموش نکنید که رتبه بندی صورت نگرفته است صرفا فقط و فقط یک شماره گذاری انجام شده است. با تشکر از شما

  1. به شخصه هادس ۲ رو خیلی خوب میدونم و یک قدم بزرگ روبه جلو هست، اگر اطلاع داشته باشید بهترین بازی دنیا از نظر مردم هم شد، امیدوارم هادس ۳ هم ساخته بشه و شاهد شاهکاری دیگر از این بازی ساز خلاق کشورمون باشیم

  2. حتی آیکون هادس ۲ با اون چهره جذاب و عصبانی نوید از یک بازی شاخ میده … دمشون گرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا