مقالات

نظرات کاربران درباره بازی اتاق تاریک

او به تاریکی، خیره می‌نگریست و فکر می‌کرد. صبح زود، وقتی همه درها بسته بود، همه می‌خواستند داخل شوند و اکنون‌ که تمام درها باز است، کسی نمی‌خواست او را ببیند! حتی کلیدها را از پشت‌، روی در گذاشته بودند!

لکسیپ گیمز در جدیدترین عنوان خود به سراغ یک بازی ماجراجویی اشاره و کلیک با داستانی بسیار عمیق رفته است. این شرکت بازیسازی که از ساخت عناوینی همچون بال‌های تاریک در این سبک تجربه خوبی را کسب کرده بود به سراغ خلق یک عنوان جدید رفته و توانست تا حد زیادی نیز موفق عمل کند.

اتاق تاریک در تاریخ یکم اردیبهشت ۱۳۹۹ در مارکت ایرانی هیولا انتشار یافت، همچنین پس از مدتی در تاریخ بیست و پنجم تیر ۱۳۹۹ در مارکت بین‌المللی استیم منتشر شد. کاربران زیادی در هر دو مارکت به انجام این بازی پرداختند و نظرات خود را با سازندگان این بازی و بازیبازان دیگر در میان گذاشتند، در این مقاله قصد داریم تا نظرات کاربران ایرانی و خارجی را درباره بازی اتاق تاریک به شما نمایش دهیم.

اتاق تاریک در مارکت هیولا:

نمره بازی از ۵ (از مجموع ۵ رأی):

۴/۵۹

برخی نظرات کاربران:

۱- بازی بسیار عالی ساخته‌ شده است و یک سری باگ‌های جزئی دارد، داستان بازی کمی تیکه تیکه هست ولی جمع‌بندی آخر بازی باعث شد این موضوع کمتر آزاردهنده باشد، بازی گرافیک بالا و خوبی دارد و حجمش هم خیلی مناسب و کم است.

۲- بازی خوبی است و گرافیکش بد نیست، معماها هم زیاد بد نیست، هرچند بعضی جاها یکم سختش کرده‌اند، داستانش هم خوب است و من خوشم آمد، پیشنهاد می‌کنم امتحانش کنید. یک نکته هم باید بگویم: این بازی یکی از بخش‌هایش یک ربطی به بازی بال‌های تاریک دارد و اگه آن را هم امتحان کنید ضرر نمی‌کنید.

۳- رابط کاربری عالی، داستانی عالی و مرموز و بالاترین کیفیت. تبریک به لکسیپ گیمز برای این بازی و این سطح از پیشرفت.

درمجموع می‌توان گفت این بازی توانسته است موفقیت خوبی را در مارکت هیولا به دست آورد و به نمره و نظرات خوبی نیز دست پیدا کند.

اتاق تاریک

اتاق تاریک در مارکت استیم:

متأسفانه به دلیل اینکه افرادی که درباره این بازی نظر داده‌اند به تعداد مناسب نرسیده است، در استیم نمره‌ای به این بازی تخصیص داده نشده است.

در استیم اتاق تاریک نتوانست بازاریابی خوبی داشته باشد و کاربران زیادی را به انجام بازی خود ترغیب کند اما همین اندک افراد هم نظرات مثبتی را درباره این بازی به ثبت رسانده و همگی به کاربران دیگر توصیه کرده‌اند که این بازی را انجام دهند.

نظرات کاربران:

۱- محیط‌های بازی بسیار عجیب است. پایان بازی، اول من را شوکه کرد و من علاقه‌ای به بازی نداشتم ولی وقتی فهمیدم که پایان دومی به پایان اول بازی اضافه‌ شده است، نظرم را تغییر دادم. در کل، من به شما پیشنهاد می‌کنم که اگر شما اعصاب و ذهن قوی برای معماهای دیوانه کننده دارید، حتماً هر دو پایان بازی را انجام دهید.

۲- من واقعاً محیط بازی را دوست داشتم و بازی داستان خوبی دارد و معماها به طرز هوشمندانه‌ای طراحی‌شده‌اند. بعضی معماها بسیار سخت حل می‌شوند و شما نیاز دارید تا به همه ‌چیز در بازی، توجه داشته باشید و همچنین دوبله بازی هم می‌توانست بهتر باشد.

۳- ویژگی‌های خوب:

  • بازی دارای ارزش خوبی است، یعنی بعضی از معماها در بازی واقعاً شما را وادار به فکر کردن می‌کنند، شما را وادار می‌کنند یک مرحله به عقب بروید و با ذهن باز روی معما فکر کنید.:
  • معماها نسبت به درجه دشواری خود متفاوت خواهند بود، البته منسجم نیستند و ممکن است برخی از آن‌ها آسان‌تر باشند. (ممکن است درجه دشواری و آسانی معماها تصادفی باشد)
  • استفاده خوب از هنرهای زیبا
  • هر سطح از بازی نیاز به یادگیری دارد تا آن را حل کنید و مرحله برای شما باز شود.

مشکلات بازی:

  • چیزهای نامفهوم
  • چند معما در این بازی به‌ صورت کامل قابل‌ حل شدن نیستند (یعنی نیاز به دانش هنرمندان/آهنگسازان دارند)
  • بازی دارای غلط‌های املایی بسیار زیادی است
  • دارای یک معمای وحشتناک و تعداد زیادی معمای تکراری در سطح‌های دشواری متفاوت است

نقد اتاق تاریک

همان‌طور که مشاهده می‌کنید کاربرانی که این بازی را انجام داده‌اند همگی نظرات مثبتی راجع به آن داشته‌اند. در واقع موضوع اصلی این نیست که این بازی چقدر خوب یا بد است، سبک اشاره و کلیک سبکی در بازی‌های ویدیویی است که به ‌طور کلی مخاطبان و بازیبازان کمتری دارد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا