اخبار

آپدیت دوبله فارسی بازی فرزندان مورتا منتشر شد

بازی فرزندان مورتا در سبک روگ لایک با یک گرافیک خیره‌کننده پیکسلی است. داستان بازی فرزندان مورتا در سرزمینی خیالی به نام «رئا» رخ می‌دهد، ولی وقایع آن از آنچه که انتظار داریم به زندگی روزمره‌ ما نزدیک‌تر است. وقایعی که تداعی‌گر عواطف، احساسات و ارزش‌هایی است که به‌خوبی با آن‌ها آشنا هستیم: عشق و امید، نفرت و خشم، تردید و اضطراب و درنهایت فداکاری‌هایی که حاضریم در قبال آن‌هایی که زندگی‌شان برایمان مهم است، انجام دهیم.

فرزندان مورتا، همزمان با عرضه‌ی بین‌المللی، در مارکت هیولا با یک قیمت معقول نیز به‌صورت قانونی منتشر شد، اما بعد از مدتی کوتاهی، به علت نیاز به تغییرات اعلام شده از طرف واحد «اسرا» در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، فرزندان مورتا از دسترس خارج شد.

پس از برطرف شدن موانع، بازی فرزندان مورتا در تاریخ ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ مجدداً در مارکت هیولا منتشر شد و طبق وعده سازندگان، قرار بود دوبله فارسی بازی از طریق آپدیتی به تمامی پلتفرم‌های موجود، اعمال شود.

این اتفاق بالاخره در تاریخ ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ میسر شد و دوبله فارسی بازی Children of Morta با وجود در دسترس بودن در پلتفرم‌های استیم، GOG، پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ، برای اولین بار در پلتفرم هیولا منتشر شد. البته به‌زودی قرار است این آپدیت برای تمامی پلتفرم‌های فوق، عرضه شود.

برای دوبله‌ی این بازی به زبان فارسی، ساعت‌ها صدابرداری انجام شده و حدود دو ساعت و بیست دقیقه صدا در بازی به زبان فارسی دوبله ‌شده است.

در نسخه‌ی دوبله شده به زبان فارسی تا نیمه‌های بازی، صدای زنده‌یاد احمد گنجی را به‌عنوان راوی می‌شنویم. متأسفانه در خلال این پروژه، این پیشکسوت رادیو و صداپیشگی، دار فانی را وداع کرد و راوی بازی فرزندان مورتا، آخرین صدای به‌جامانده از این هنرمند است. پس از آن، ادامه‌ی کار دوبله در استودیو چکاوا و با صدای نادر گهرسودی انجام شده ‌است.

شما همین الآن می‌توانید بهترین بازی سال ایران در ویگما ۲۰۲۰ و بهترین بازی ایرانی حال حاضر متاکریتیک با امتیاز عالی ۸۲ را ارزان‌تر از تمام پلتفرم‌ها از مارکت دیجیتالی هیولا تهیه و دانلود کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا