اخبار

بازی ایرانی خاکستر سرد معرفی شد

بازی ایرانی خاکستر سرد در سبک نقش‌آفرینی، اثر Tedy Studio سازنده‌ی بازی خورشید سرخ است که شباهت زیادی با این بازی دارد. در واقع، بازی خاکستر سرد، در فاصله زمانی زیادی در دنیای بازی خورشید سرخ اتفاق میفتد.

در دنیای بازی، دو گروه بزرگ، یعنی گروه‌های پادشاهی و رهایی در حال جنگ هستند. شما در نقش شخصیتی به نام فرید، اردوگاه خود را اداره خواهید کرد.

فرید، برای صاف کردن بدهی خود به کاووس (دشمن بازی) برای گروه پادشاهی مأموریت انجام می‌دهد و بعداً، کارهایی برای گروه رهایی نیز انجام خواهد داد. انتخاب‌ها و کل گفتگوهای شما در طول بازی، باعث می‌شود یا به گروه پادشاهی نزدیک شوید یا به گروه رهایی و یا وفادار به اردوگاه خود بمانید.

البته بخش اردوگاه، به‌عنوان کانون بازی عمل می‌کند و چند وقت یک‌بار به اردوگاه برمی‌گردید و بخش‌های مختلف آن را شخصی‌سازی یا با افراد آنجا نیز معاشرت می‌کنید. تعدادی از این افراد هم بستگی به انتخاب‌های شما دارد که به اردوگاه فرید بیایند یا راهی مسیری دیگری شوند.

تفاوت‌های اصلی این بازی با خورشید سرخ، در گیم پلی و سیستم تصمیم‌گیری بازی است. در بخش گیم پلی، شخصی‌سازی بازیکن بسیار بهتر شده و با درخت مهارت، پیشرفت را بازیکن حس می‌کند.

بازی ایرانی خاکستر سرد

بازی با داشتن سلاح‌های مختلف، سعی کرده تا تنوع را در درگیری‌های نزدیک بیشتر کند؛ به‌طور مثال، شما با آوردن شمشیر همراه خود، می‌توانید سپر خود را هم بیاورید که این امر، باعث می‌شود ضربات دشمنان را دفع کنید، اما اگر یک سلاح سنگین مثل پتک که برای کنترل به دو دست بازیکن نیاز دارد را انتخاب کنید، شما دیگر سپر با خود ندارید و تنها راه دفاع، جاخالی دادن است، ولی در عوض، قدرت بسیار بالایی در حمله کردن دارید.

در بخش گیم پلی، تغییرات کوچک و زیاد دیگری انجام داده شده تا بازی جذاب‌تر شود؛ برای مثال، شما دو نوع حمله با سلاح سرد خود دارید، یکی حمله‌ی سبک و دیگری سنگین که باعث ترکیبات حمله‌های مختلفی می‌شود. همچنین، یک تغییر دیگر که شاید به دید بازیکن خیلی معلوم نباشد، این است که دیگر همزمان با حمله‌ی خود، جان دشمنان را کاهش نمی‌دهید و حتماً باید سلاحتان، برخورد دقیق با دشمن داشته باشد.

در سلاح دوم هم تغییراتی از جمله اضافه شدن تیرکمان و برگشتن چندین سلاح از بازی خورشید سرخ، ایجاد شده، اما هرکدام از سلاح‌ها، حالت دومی دارند که در درخت مهارت می‌توانید به‌دست آورید. علاوه بر این‌ها، سیستم شخصی‌سازی کاملی هم برای بازی در نظر گرفته شده است.

سیستم زره‌های بازی، به‌طور کامل بازسازی شده تا بازیکن بتواند تمامی بخش‌ها (زره، سپر، کلاه و…) را به انتخاب خود داشته باشد که ترکیب‌های جالبی هم می‌توان درست کرد. البته باید توجه داشته باشید که با پوشیدن لباس‌های سنگین، جان شما افزایش پیدا می‌کند، ولی سرعت شما کاهش می‌یابد و یا برعکس.

بازی ایرانی خاکستر سرد

مدت زمان گیم پلی بازی، حدوداً هم‌اندازه با بازی خورشید سرخ، به همراه تمام مراحل اضافی، بین ۲.۵ تا ۴ ساعت است، اما به دلیل سیستم انتخاب‌ها و دیدن تمامی بخش‌ها، این رقم بیشتر هم می‌شود. همچنین بازی دارای حالت بقاء هم خواهد بود که بازیکنان می‌توانند رکورد بزنند و در جدول بهترین بازیکنان قرار گیرند.

اما در سیستم دیالوگ‌های بازی، داستانی که در بازی ایرانی خاکستر سرد ارائه می‌شود، دیگر مبنای انتخاب‌های شما بر اساس آدم خوب یا بد شدن نیست، بلکه تقریباً تمامی انتخاب‌های شما، حالت خاکستری دارند که با انتخاب‌های خود به یکی از سه گروه اصلی بازی کمک خواهید کرد.

موتور این بازی یونیتی است و علاوه بر ۲ سازنده اصلی، آقای ویلیام نیری از موسیقی‌دانان باتجربه ایرانی، وظیفه بخشی از موسیقی‌های بازی را برعهده گرفته است. طبق گفته‌ی سازندگان، برای بخش صداگذاری، از دوبلورهای حرفه‌ای استفاده خواهد شد.

محمدعلی چرمی از سازندگان بازی می‌گوید: در ساخت بازی خورشید سرخ، پایه‌ای نداشتیم و از ابتدا کار را شروع کردیم که شاید ضعف‌های مختلفی همراه این کار بود، اما خورشید سرخ، پایه و اساس بازی خاکستر سرد است که همین باعث می‌شود ما تقریباً در تمامی بخش‌ها، پیشرفتی را ایجاد کنیم. در بحث گرافیکی از تکنیک‌هایی هم استفاده کردیم که حداقل تیم ما در این چند سال در بازی‌های داخلی اندروید ندیده است؛ مثل Real Time Reflection که باعث می‌شود در سطحی مانند آب، بازتاب‌ها دقیق و واقعی باشد.

همچنین وی افزود: تمامی افکت‌ها و شیدرها و اسکریپت‌ها کار تیم خودمان است، اما برای سرعت دادن به کار، بعضی قسمت‌های ظاهری بازی از assets معتبر استفاده شده.

در نهایت، انتشار بازی ایرانی خاکستر سرد در پلتفرم موبایل برای خردادماه ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی شده، اما به دلیل تست و باگ‌گیری بازی، احتمال تأخیر تا تابستان هم وجود دارد.

دریافت از بازار

نمایش بیشتر

۴ دیدگاه

  1. عاااااللللی فقط اقا محمد ویدیو دیگه نمی زارید
    اتفاقی دور از جون افتاده
    اخم یه ده روزی هست نزاشتید

      1. خوب خدارو شکر خیلی نگران شده بودم
        من طرفدار گیمین هستم.و خیلی منتظر پارت ۳ ماینکرفت و بقیه ویدیو ها بودم.
        ولی باز خدا را شکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا