اخبار

راه‌یابی بازی ایرانی فره ایزدی به بازار بین‌المللی

بازی‌های ایرانی کم‌ و بیش توانسته‌اند در بازارهای بین‌المللی به‌خوبی ظاهر شوند و یک تجربه نسبتاً خوب را به بازیبازان سراسر جهان ارائه دهند. این بار یک بازی ایرانی دیگر به نام فره ایزدی قرار است به‌زودی با اعمال تغییراتی نسبت به نسخه داخلی وارد بازار جهانی شود.

بازی ایرانی فره ایزدی برگرفته از فیلم‌نامه‌ای به نام آخرین داستان است که با اقتباسی آزاد از شاهنامه نگارش شده است؛ در ابتدا «آخرین داستان» نوشته شد تا به ساخت انیمیشنی با همین نام منجر شود اما نویسنده و کارگردان این اثر یعنی اشکان رهگذر به همراه همکارانش در استودیو هورخش تصمیم گرفتند تا ساخت بازی‌ای به نام فره ایزدی را نیز در دستور کار خود قرار دهند.

فره ایزدی سال گذشته در هشتمین جشنواره بازی‌های ایرانی در بخش‌های موسیقی، هنری و ژانر اکشن نامزد دریافت جایزه شد؛ حال نیز خبرهایی از انتشار بین‌المللی این بازی توسط یک استودیو استرالیایی به نام بلوفیش به گوش می‌خورد، اما این اتفاق به‌شرط ایجاد تغییرات مثبت و تأثیرگذار در بازی رخ خواهد داد. سازندگان بازی باید تمام سعی خود را بکنند تا این بازی را تا اوایل زمستان سال ۱۳۹۹ جهت انتشار جهانی تحویل استودیو استرالیایی شود. همچنین برای اینکه تفاوتی بین نسخه داخلی و خارجی این بازی وجود نداشته باشد فره ایزدی هم‌اکنون در ایران از دسترس خارج‌شده است تا همزمان با عرضه جهانی با قدرت بیشتری به بازار داخلی بازگردد.

در پایان صحبت‌های سازنده بازی درباره کلیت داستان بازی را ببینیم:

بازی، داستان انسان‌هایی را روایت می‌کند که به کمک «فره ایزدی» یا همان جمشید به قدرت و دانش بالاتری دست پیداکرده بودند، اما طمع قدرت باعث گمراهی و نابودی آن‌ها می‌شود. جمشید از انسان‌ها جدا شده، از شهر می‌گریزد و در معرض نابودی توسط تاریکی قرار می‌گیرد؛ اما قهرمانانی پیدا می‌شوند که برای دفاع از روشنایی، در مقابل تاریکی‌ها می‌ایستند. قصه بازی ازآنجا شروع می‌شود که بعد از گم‌شدن جمشید تیمی برای پیدا کردن او تشکیل می‌شود. به گفته رهگذر: این خط داستانی بازی، پیچیدگی‌هایی داشت که فکر کردیم شاید به‌عنوان اولین کار، مشکل باشد. درنتیجه تصمیم گرفتیم آن را ساده‌تر کنیم و به یک بازی ساید اسکرولینگ مبارزه‌ای رسیدیم.

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا