اخبار

رویداد بین‌المللی Global Game Jam Next 2023 برگزار می‌شود

رویداد Global Game Jam Next 2023 رویدادی جهانی است که در تمام کشورهای دنیا به‌صورت همزمان و به‌مدت ۱۵ روز برگزار می‌شود. در این رویداد، نوجوانان در بازه سنی ۱۲ تا ۱۷ سال، فرآیند تولید یک بازی را در ۱۰ روز فرا می‌گیرند و در ۵ روز پایانی به رقابت برای ساخت بهترین بازی در مورد یک موضوع واحد می‌پردازند. امسال این رویداد از ۱ بهمن تا ۱۶ بهمن برگزار می‌شود.

رویداد Global Game Jam Next 2023 به دنبال شبیه‌سازی کار تیمی در فرآیند تولید یک بازی می‌باشد. در حقیقت این یک رویداد آموزشی برای ورود نوجوانان مستعد به صنعت بازیسازی است.

رویداد GGJ Next 2023 در ۴ بخش اصلی، شامل بخش‌های گواهینامه، گیم جم، ماجراجویی و شبکه‌سازی، به‌صورت غیرحضوری و کاملاً رایگان برگزار می‌شود.

گواهینامه

در این بخش، آموزش‌های تخصصی و عمومی در نظر گرفته شده که همه آن‌ها پروژه محور است. برای هر سرفصل یک محتوای آموزشی به همراه یک چالش در نظر گرفته شده و همه کسانی که دوره‌ای را انتخاب و به اتمام برسانند، می‌توانند گواهینامه دوره را دریافت کنند.

گیم جم

در این بخش، دو نوع گیم جم برگزار خواهد شد:

۱- در حین بازه ۱۰ روزه‌ی آموزش برگزار خواهد شد. بدین صورت که یک موضوع اعلام می‌شود، سپس طراحان بازی شروع به منتشر کردن یک دیزاین داکیومنت برای آن موضوع می‌کنند. سپس برنامه‌نویس‌ها یک داکیومنت را انتخاب می‌کنند و یک پروتوتایپ از آن بازی را می‌سازند. همینطور آرتیست‌ها یک پروتوتایپ را انتخاب می‌کنند و آرت را به بازی می‌افزایند. در پایان، طراحان صدا روی پروژه کار می‌کنند تا خروجی نهایی تولید شود.

۲- این گیم جم را خود سازمان گلوبال گیم جم، به‌صورت همزمان در سراسر دنیا برگزار می‌کند. رویداد GGJ Next 2023 نیز از ساختار آن تبعیت کرده و با همان کیفیت آن را برگزار می‌کند.

ماجراجویی

در این بخش، سعی شده است که مهم‌ترین رویدادها، استودیوها، افراد کلیدی و… را در صنعت بازی‌های ویدیویی، معرفی شوند. همچنین تعدادی سخنران در این رویداد حضور دارند که از مسیر ورود خود به صنعت گیم تا جایگاه فعلی آن‌ها و برنامه‌هایشان برای آینده می‌گویند تا الهام‌بخش نوجوانان باشد.

شبکه‌سازی

در بخش آخر، تلاش می‌شود به نوجوانان اصول شبکه‌سازی، تیم‌سازی و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی تخصصی مثل لینکدین و… را آموزش دهند تا بتوانند حداکثر بهره را از این رویداد ببرند.

همچنین در این رویداد، فرصت ارتباط مستقیم و صحبت با مهمانان ویژه را خواهید داشت. محمد ایرجی، برنامه‌نویس در شرکت Ubisoft و محمد خردنیا، طراح سه‌بعدی در شرکت Real3D Design و یاسمن فرازان، برنامه‌نویس و طراح بازی در شرکت Massive Miniteam از مهمانان ویژه رویداد GGJ Next 2023 به‌شمار می‌آیند.

ثبت‌نام رایگان در رویداد Global Game Jam Next 2023

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا