اخبار

بازی وطن پرستان: مواجهه مرگبار معرفی شد

بازی‌های شوتر (تیراندازی) محبوبیت خاصی بین گیمرها دارد و جزو سبک‌هایی محسوب می‌شود که نیاز به نیروی فنی بهتر و همینطور بودجه بیشتری دارد، اصطلاحاً این نوع بازی‌ها، بازی‌های بزرگ محسوب می‌شوند که یک شرکت بازیسازی باید چندین سال برای پروژه وقت بگذارد، اما رقابت در این سبک، کار آسانی نیست، چرا اینکه شرکت‌های بسیار بزرگ خارجی در این عرصه حضور دارند و با بودجه‌های کلان، بازی‌های خوب و باکیفیتی را تولید می‌کنند که این موضوع باعث می‌شود رقابت در این سبک، بسیار سخت باشد.

اگر بخواهیم عملکرد بازی‌های ایرانی را در این سبک ببینیم، باید گفت که تعداد بازی‌هایی که استانداردها را رعایت کرده باشند و در حد قابل قبولی ظاهر شده باشند، تعدادشان از انگشتان دست کمتر است، به جرئت می‌توان گفت که بعد از انتشار بازی‌هایی مثل ارتش‌های فرازمینی و همینطور فریاد آزادی: تنگستان که جزو بهترین بازی‌های ایرانی در این سبک می‌باشد، بازی شوتر ایرانی یا  ساخته نشد و یا اگر هم ساخته شد، چندین سال از همین بازی‌های ایرانی عقب‌تر بود و هیچ پیشرفتی در آن‌ها مشاهده نمی‌شد.

در روزهایی که بیشتر بازیسازان ایرانی، روی به پلتفرم موبایل و بازی‌های ساده و کژوال بردند و کمتر به سمت بازی‌های بزرگ‌تر و همینطور پلتفرم PC می‌آیند یا بهتر است بگوییم به علت کمبود بودجه یا نبود ناشر و… نمی‌توانند به سمت همچین بازی‌هایی بیایند، استودیو بازیسازی پندار نگار رادین واقع در مشهد، حدود یک سال و نیمی می‌شود که توسط ۵ نفر در حال ساخت بازی رایانه‌ای وطن پرستان: مواجهه مرگبار است.

بازی وطن پرستان در سبک شوتر اول شخص / سوم شخص رئال درباره رشادت‌های مدافعین حرم و روایت جانفشانی و فداکاری نیروهای ایرانی برای دفع حملات تروریستی گروه تکفیری داعش است. در این بازی مراحلی در ایران، عراق، سوریه و همچنین در گرجستان روایت می‌شود، همینطور بازی دارای قابلیت دونفره (کوآپ) است و بعد از عرضه حالت داستانی بازی، حالت آنلاین هم اضافه خواهد شد.

طبق گفته‌ی نیما ارغیانی، مدیر استودیو رادین، بازی قرار است به صورت بین اللملی و همینطور در داخل کشور عرضه شود، البته هنوز ناشر بازی مشخص نشده است. موتور بازی آنریل ۴ است و این بازی قرار است برای رایانه‌های شخصی و همچنین پلی استیشن و ایکس باکس منتشر شود، اگرچه باید گفت که به دلیل داستان بازی، امکان این هست که بازی برای پلی استیشن و ایکس باکس منتشر نشود. بازی دارای حدود ۸ ساعت گیم پلی است و تیم سازنده تلاش کرده است که استانداردهای یک بازی شوتر را داشته باشد.

 استودیو رادین امیدوار است که حدود یک سال و نیم دیگر این بازی را برای بازیبازان در سراسر کشور عرضه کند.

به امید موفقیت بازی وطن پرستان و همچنین استودیو رادین

تصاویری از بازی:

 

نمایش بیشتر

۳ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا