اخبار

بازی نگهبان: نبرد خاموش معرفی شد

بازی نگهبان: نبرد خاموش در سبک اکشن ماجرایی با المان‌های جاسوسی برای رایانه‌های شخصی است که با اکثر بازی‌های شوتر حال حاضر مارکت جهان مانند Call of Duty و Battlefield و… متفاوت است؛ به‌طوری که این بازی به دنبال نمایش دادن زشتی‌های جنگ و اتفاقاتی تلخی که در میدان نبرد میفتد را به نمایش گیمرها می‌گذارد.

هدف از داستان بازی، این است که یک داستان کاملاً فانتزی، متفاوت و چندوجهی را روایت کند که نیروهای عملیاتی ایرانی را در کشورهای همسایه در زمان‌های مختلف نمایش دهد؛ مثلاً قبل از حمله آمریکا به عراق یا جنگ‌های افغانستان و یا نبرد با نیروهای تروریستی داعش در سوریه و حتی لیبی را شامل می‌شود.

تماشا در یوتیوب

 

سازندگان بازی قصد دارند تا بجای نمایش دادن ابرقهرمان‌ها، مردم واقعی را در این صحنه نشان دهند؛ یعنی ما شاهد آدم‌هایی هستیم که تصمیم‌هایشان تأثیرگذار و مهم هستند. در بازی نگهبان، دلهره‌ای که در میدان نبرد وجود دارد و آن تصمیم‌های سیاه و خاکستری که هردو اشتباه و غلط هستند را خواهیم دید.

تلاش توسعه‌دهندگان بازی این است تا یک سوم بازی، شامل کات سین‌های بعضاً تعاملی و غیرتعاملی باشند که در روایت بازی بسیار تأثیرگذار هستند.

سازنده بازی نگهبان، استودیو طراحان سفید است که با موتور آنریل انجین ۴ و به‌صورت مستقیم ۵ الی ۶ نفر در این تکنیکال دمو (پیش‌نمایش فنی) حضور داشته‌اند.

بازی نگهبان: نبرد خاموش

این بازی، بیشتر برای مارکت ایران ساخته شده است، اما در صورت پیدا کردن ناشر خارجی در مارکت بین‌الملل هم منتشر می‌شود.

توسعه‌دهندگان بازی نگهبان، علاقه دارند تا بازی را به‌صورت رایگان منتشر کنند و برای درآمدزایی بازی، روی پرداخت درون برنامه‌ای برنامه‌ریزی کنند که این امر، بستگی به ناشر بازی دارد.

البته این بازی هنوز ناشر ندارد و سازندگان به دنبال ناشر و سرمایه‌گذار هستند تا بتوانند پروژه را به خروجی نهایی برسانند. گفتنی است که اگر برای بازی ناشر و سرمایه‌گذار پیدا نشود، بازی نگهبان: نبرد خاموش به سرانجام نخواهد رسید.

از نظر مدیر پروژه بازی، جناب آقای صادق جبلی، بازی از نظر بهینه‌سازی در نسخه تکنیکال دمو که هنوز باگ‌ها و ایرادات آن برطرف نشده است، در یک سیستم با کارت گرافیک ۱۰۸۰ و رم ۸ گیگ و همچنین سی پی یو Core i7 نسل ۶ در اکثر مواقع ۶۰ فریم دارد که در تصاویر و ویدیو هم قابل مشاهده است. البته در تریلر بازی، بعضی مواقع، افت فریم هم مشاهده می‌شود.

بازی نگهبان: نبرد خاموش

در مورد هوش مصنوعی که شاید در این پیش‌نمایش فنی، خیلی خوب به‌نظر نرسد هم صادق جبلی گفت: هنوز روی هوش مصنوعی بازی خیلی کار نشده است و قطعاً شاهد این نوع هوش مصنوعی در نسخه کامل بازی نخواهیم بود.

لازم به ذکر است که نیما ارغیانی، سازنده بازی وطن پرستان هم به تیم سازنده بازی نگهبان در طراحان سفید ملحق شده و متأسفانه بازی وطن پرستان به علت مشکلات مالی لغو شده است و فعلاً شاهد آن نخواهیم بود.

مدیر پروژه بازی، با تمام مشکلات و تحریم‌ها ابراز امیدواری کرد و شرکت سازنده، امیدوار است که سرمایه‌گذاران و مسئولان فرهنگی، توجه به این استعدادها برای ساخت بازی نگهبان: نبرد خاموش داشته باشند و آن‌ها را حمایت کنند.

با آرزوی موفقیت برای بازی نگهبان: نبرد خاموش و استودیو طراحان سفید

نمایش بیشتر

۷ دیدگاه

  1. با سلام این بازی با موتور آنریل انجین ساخته شده ؟ چون فکر نکنم موتور بازی سازی دیگه ای بتونه همیچن گرافیکی داشته باشه.

  2. سللم،چرا بازی نگهبان:نبرد خاموش رو برای پلتفرم های اندروید و آی او اس نمی خواهند منتشر بکنند،بازی ایرانی هستند که با موتور آنریل انجین ۴ برای اندروید مثل:تک تیرانداز:عملیات انتقام یا بازی لبه آسمان و بازی های ایرانی هم که با موتور آنریل آنجین ۴ ساختن برای آی او اس مثل:آرکوتوس(البته این بازی هم علاوه آی او اس،برای اندروید هم منتشر شده)،لطفا به سوال من پاسخ دهید.

  3. سلام خدمت آقا محمد گل

    تو سایت بازی گفته که بازی هنوز ناشر پیدا نکرده و در این صورت منتشر نخواهد شد.
    واقعا حیفه بازی با این کیفیت و زحمت به ثمر نشینه. کاش بروبچ گیمین میتونستن کاری کنن براش.

    تشکر از شما🌹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا