مقالات

شروع ماجراجویی!

محمدمهدی مصری – سردبیر رسانه گیمین

خرداد سال ۱۳۹۸ بود که ایده‌ای را که سال‌ها درگیرش بودم و در اواخر به صورت جدی درموردش فکر می‌کردم را با حسین امان اللهی در میان گذاشتم و وقتی این ایده را به حسین گفتم با استقبال خیلی خوبی روبه‌رو شدم و باعث شد کار را جدی‌تر از قبل و با انرژی بیشتری پیش ببرم. ما از فردای آن روز برنامه‌ریزی کردیم و سعی کردیم که ایده‌های نو و جدید را تنظیم کنیم تا بتوانیم برای مخاطبان، رسانه‌ای جذاب باشیم اما برای اینکه کار، با سرعت بیشتری پیش برود، به نیروی انسانی دیگری هم نیاز نداشتیم و تمام سعی‌مان را کردیم تا بتوانیم چند نفر را جذب کنیم اما متأسفانه با آمدن فرد جدید در تیم، نه ‌تنها کار سریع‌تر پیش رفت بلکه ماه‌ها وارد یک قضیه‌ای شدیم که کار را خیلی عقب انداخت و باعث شد که ما به مدت یک سال نتوانیم کار را پیش ببریم؛ در آن یک سال، تنها کاری که می‌توانستیم برای تیم انجام دهیم ایده پردازی و برنامه‌ریزی برای آینده‌ی گیمین بود.

به فروردین سال ۹۹ رسیدیم و مشکلات تقریباً تمام شده بود و ما تصمیم گرفتیم که خودمان کار را جلو ببریم و خلأهایی که وجود داشت را خودمان بپوشانیم ولی مشکلات فراوان به ما اجازه‌ی تمرکز نمی‌داد، با تمام این مشکلات سخت توانستیم با صبر و تلاش بیشتر، دشواری‌ها را حل کنیم و بگذرانیم و با آمدن مهدی خدادوست و علی نصیری، روح تازه‌ای به تحریریه اضافه شد و با همت تمام بچه‌ها توانستیم به این روز برسیم. در تمام این یک سال و نیمی که درگیر رسانه بودم، خیلی تجربیات خوب و در عین حال، تلخی را تجربه کردم و باعث شد که در آینده، دوباره آن‌ها را تکرار نکنم.

گیمین یک رسانه‌ی کاملاً مستقل است و با اهداف زیادی وارد میدان شده است، گیمین سعی کرده است که نسبت به دیگر رسانه‌ها متفاوت باشد، ما برای یک کار بسیار بزرگ قدم به این میدان گذاشتیم تا بتوانیم واقعاً یک صنعت بازی‌های ویدیویی داشته باشیم. ما با ایده پردازی و برنامه‌ریزی مناسب، تمام سعی‌مان را می‌کنیم که بتوانید نهایت لذت را از یک رسانه مستقل داشته باشید و با به‌روزرسانی‌های سالانه و ماهانه و حتی هفتگی سعی خواهیم داشت تا دامنه پوششی‌مان را گسترده‌تر کنیم و همینطور یک محیط غیرتکراری را برایتان به نمایش بگذاریم. ما همیشه از انتقادات و پیشنهادات و نظرات شما استقبال می‌کنیم و دقیقاً همین باعث پیشرفت رسانه‌ی گیمین خواهد بود. در آخر از تمام بچه‌های تحریریه و همه کسانی که در این یک سال و نیم برای تأسیس گیمین تلاش کردند، نهایت تشکر را می‌کنم. با گیمین: ملیتی از بازی‌های ویدیویی همراه ما باشید.

 

حسین امان اللهی – دبیر رسانه گیمین

همه چیز از زمانی آغاز شد که محمدمهدی مصری عزیز پیشنهاد تأسیس چنین رسانه‌ای را به من داد و من هم به خاطر علاقه‌ای که به چنین فضایی داشتم بدون شک و تأمل، پیشنهاد محمد را پذیرفتم. جالب است بدانید که من از همان بچگی دغدغهی این را داشتم که یک بازی ایرانی خوب بازی کنم و مثل بقیه هم سن و سال‌های خودم نبودم که از بازی‌های ایرانی متنفر باشم و یا آن‌ها را به تمسخر بگیرم، به یاد دارم زمانی که برای خرید بازی به فروشگاه می‌رفتم، اول از همه از فروشنده راجع بازی‌های ایرانی سؤال می‌کردم و اگر بازی ایرانی جدیدی آمده بود، آن را به بازی‌های کرکی خارجی ترجیح می‌دادم؛ علت اینکه این داستان کوتاه را برای شما تعریف کردم این است که بدانید زمان زیادی است که من دغدغه‌ی پیشرفت بازی‌های ایرانی را دارم و به نوعی دوست دارم که بازیسازی در ایران تبدیل به یک صنعت شود، حال در این زمان خود را یکی از کسانی می‌بینم که می‌تواند در راه صنعت شدن بازیسازی در ایران کمکی بکند، البته این را هم باید گفت که از دست من به تنهایی کار خاصی بر نمی‌آید، قدرت و اهرم اصلی شما هستید! بله خود شما که با بودن در کنار رسانه گیمین می‌توانید کمک بسیار زیادی به ما برای رسیدن به اهدافمان بکنید.

به عنوان کوچک‌ترین عضو رسانه گیمین به شما عزیزان قول می‌دهم که در رسانه ما مخصوصاً در بخش ویدیوها، برنامه‌هایی متفاوتی نسبت به دیگر رسانه‌ها برای شما عزیزان تدارک دیده‌ایم.

هدف ما هدف بزرگی است که در یکی دو خط نمی‌شود به طور کل به آن پرداخت، در آخر باید گفت که یک رسانه می‌تواند با پیشنهادها و انتقادات مخاطبانش پیشرفت کند، پس مشتاقانه منتظر نظرات و انتقادات شما هستیم.

برای رسیدن به چنین روزی تلاش‌های بسیار کرده‌ایم و زخم‌ها خورده‌ایم پس این را بدانید که به این راحتی‌ها از این میدان کنار نخواهیم رفت.

 

مهدی خدادوست – عضو تحریریه گیمین

بازی‌های ایرانی سال‌های زیادی است که مورد توجه علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی چه در خارج کشور و چه در داخل قرارگرفته‌ است. فراز و نشیب‌های زیادی را طی کرده‌اند اما همچنان نمی‌توان بازی‌های ایرانی را با توجه به بودجه اندکی که دارند با عناوین مشابه خارجی مقایسه کرد. اگر بخواهیم از دلایل پیشرفت کم بازی‌های ویدیویی در ایران صحبت کنیم، می‌توان یک مقاله بلند بالا از دلایل درجا زدن این صنعت در ایران نوشت.

ما در گیمین حاضر شدیم تا تمام بهانه‌ها را کنار گذاشته و به شکل منطقی از صنعت بازی‌های ویدیویی در ایران حمایت کنیم. شاید حمایت از دید شما تنها انگیزه دادن یا معرفی بازی‌های خوب و بد ایرانی به گیمرها باشد، اما ما در کنار حمایت سعی داریم تا با معرفی کردن نقاط ضعف و قوت بازی‌های ایرانی به سازندگان بازی‌ها و بازیبازها باعث پیشرفت بازی‌های ایرانی شویم.

حمایت از بازی‌های ایرانی ممکن است دغدغه بسیاری از گیمرها در ایران باشد، اما برای پیشرفت تنها نگرانی یا تأسف خوردن کافی نیست، باید دست به کار شد!

حدود چهار سال پیش بود که بنده کانالی را در آپارات تأسیس کردم، در این کانال ویدیوهایی را از بازی‌های ایرانی قدیمی از شبگرد گرفته تا سال‌های سیاه قرار می‌دادم؛ این بود شروع کار من که نتیجه آن آشنایی با افرادی بود که در همین حوزه فعالیت می‌کردند و در تلاش برای حمایت از بازی‌های ایرانی بودند. اکنون نیز یک ‌بار دیگر با قدرت بیشتر، گرد هم آمدیم تا سعی کنیم بازی‌های ایرانی بیش‌ از پیش مورد توجه بازیبازان قرار بگیرد.

فعالیت خود را نسبت به قبل گسترده‌تر کردیم و ایمان‌ داریم که در راه درستی قدم گذاشته‌ایم. این بار می‌خواهیم از تجارب گذشته‌مان در این زمینه استفاده کنیم و با قدرت در مسیر پیشرفت بازی‌های ایرانی قدم برداریم.

رسانه‌های زیادی در ایران در زمینه‌ی بازی‌های ویدیویی فعالیت می‌کنند، اما هیچ‌کدام آن‌طور که باید و شاید بازی‌های ایرانی را جدی نگرفته‌اند. شرکت‌های بازیسازی بسیاری در ایران بوده‌اند که بازی‌های قابل‌قبول و بعضاً قابل ‌رقابت با نمونه‌های خارجی را ارائه داده‌اند اما به دلیل اینکه به‌اندازه کافی مورد توجه و حمایت قرار نگرفته‌اند، یا گروه آن‌ها از هم‌ پاشیده یا در نهایت یک بازی خوب اما ناقص را منتشر کرده‌اند.

ما در گیمین می‌خواهیم روی دیگر سکه را به شما نشان بدهیم، پس با گیمین ملیتی از بازی‌های ویدیویی همراه باشید.

 

علی نصیری – عضو تحریریه گیمین

حدود دو الی سه ماه پیش بود که به من پیشنهاد همکاری در رسانه گیمین داده شد. راستش را بخواهید من اول کار خیلی دو دل بودم که این پیشنهاد را بپذیرم یا این که نه؟! چون نمی‌دانستم که آیا بازی‌های ویدیویی در ایران آنقدر پتانسیل دارد که یک رسانه به صورت تخصصی به این موضوع بپردازد؟! بعد از صحبت‌هایی که با تیم حرفه‌ای این رسانه شد، دیدم که اتفاقاً همچنین رسانه‌ای خیلی می‌تواند کمک کند تا به بازی‌های ایرانی اهمیت داده شود، به همین دلیل باعث شد که من با تمام وجود این پیشنهاد را قبول کنم و الآن باعث افتخار من است که عضوی کوچک برای رشد صنعت بازی در ایران در این رسانه هستم. این اتفاق باعث شده که من در تمام روز به این فکر کنم که چه ایده‌ای بدهم که بتوانم به این رسانه و تیم پر دغدغه آن کمک کنم که بتوانیم یک روز با افتخار بگوییم که گیمین یکی از پایه‌گذاران احیاء صنعت گیم در ایران است. یکی از اهداف ما در این رسانه این است که شاهد بازی‌های ایرانی بیشتری باشیم که بتواند راحت با بازی‌های خارجی رقابت کند.

نمایش بیشتر

۴ دیدگاه

  1. بسیار عالی
    همیشه از دیده نشدن بازی های فاخر ایرانی و کم فعالیت شدن و بعضا ورشکستگی توسعه دهنده های ایرنی خیلی حرص میخوردم. ولی چیکار میتونستم بکنم؟ من که دستم به جایی بند نبود. صدام به جایی نمی رسید که بخوام از بازی و بازی ساز ایرانی حمایت کنم. همه ی دور وریام هم بازیای ایرانی رو مسخره میکردن و ارزشی برای حمایتش قائل نبودن. دغدغم این بود بتونم کمکی هرچند کوچیک برای حمایت از بازی های ایرانی بکنم ولی هیچ بستری فراهم نبود. حتی یه رسانه کوچیک. دیگه داشتم ناامید می شدم که با سایتتون آشنا شدم. یه رسانه کامل و جامع و تر تمیز که از همه ی زاوایا به این بحث نگاه میکنه. بدون تردید دنبال همچین جایی بودم که انقد تخصصی و صریح درباره بازی های ایرانی صحبت کنه که خدارو شکر رسانه شما زحتمتشو کشید. خیلی خوشحالم که هنوز کسایی هستن که بعد از این همه فراز و نشیب هنوز به فکر بازی های ایرانین. مطمئن باشید با تمام قوا حمایتتون میکنیم. خدا رو چه دیدی. شاید اصلا یه روزی خودمون بازی ساختیم و تو گیمین مطرح شدیم :)))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا