مقالات

نگاهی به بازی ویرانگر: جنگ بی‌نهایت

اگر نگاهی به محتواهای قبلی من داشته باشید، متوجه می‌شوید که من ارادت خاصی به بازی‌هایی که از بازی‌های خارجی الهام می‌گیرند و با اضافه کردن یک سری خلاقیت به مخاطب خود احترام می‌گذارند، دارم.

اما در مقابل، بازی‌هایی هستند که فقط از یک سری بازی، با همان شکل و شمایل و بدون هیچ محتوای اضافی، ساخته شده‌اند که فقط و فقط نام آن بازی عوض شده است.

بازی ویرانگر: جنگ بی‌نهایت (Infinity War) فقط یک کاپی-پیست ناقص، اعصاب خردکن، بدقلق و از همه مهم‌تر، بدون هیچ خلاقیتی از بازی مستقل و خوش‌ساخت Broforce است که در ادامه مطلب، کامل با هردو بازی آشنا می‌شوید.

با گیمین همراه باشید تا نگاهی به بازی جنگ بی‌نهایت داشته باشیم.

توجه داشته باشید که این محتوا برای تخریب اثر نیست و در قالب نقد سازنده است!

 

 

اصلاً بازی Broforce چیست؟

بگذارید از این شروع کنم که اصلاً بازی Broforce چیست؟ بازی Broforce یک بازی مستقل ١۶ بیتی اکشن پلتفرمر است که سازنده آن یک شرکت آفریقایی به نام Free Lives است که وظیفه نشر بازی را هم شرکت معروف Devolver Digital بر عهده گرفته است.

این بازی در سال ٢٠١۴ برای پلتفرم PC منتشر شد و توانست نظر مثبت خیلی از منتقدان و مخصوصاً گیمرها را به خود جلب کند.

این بازی در سال ٢٠١۶ هم با عرضه شدن برای کنسول نسل هشتمی پلی استیشن ۴ و رایگان شدن آن برای سرویس Playstation Plus توانست دوباره نظر مثبت خیلی از گیمرها را جلب خود کند.

البته که در سال ٢٠١٨ هم برای جدیدترین کنسول شرکت Nintendo هم عرضه شد.

در کل از این بازی استقبال بسیار زیادی شد و این بازی خوش‌ساخت به علت کاراکترهای قابل بازی که تعداد آن هم کم نیست (و هرکدام از شخصیت‌ها الهام گرفته از یک شخصیت معروف است) و شوخی‌هایی که با اسم کاراکترها می‌شود و البته اکشن نفس‌گیرش، توانست در بین گیمرها بسیار محبوب شود.

در ادامه با دیدن یک سری اسکرین‌شات می‌توانید با بازی بیشتر آشنا شوید.

 

بازی Broforce چه ربطی به بازی ایرانی جنگ بی‌نهایت دارد؟

اگر بخواهم در یک جمله کوتاه به این سؤال جواب بدهم که بازی Broforce چه ربطی به بازی ایرانی جنگ بی‌نهایت (Infinite War) دارد؟ باید بگویم که همانطور که در اوایل مقاله خواندید، بازی جنگ بی‌نهایت، تنها یک کاپی-پیست ناقص از بازی Broforce است با این تفاوت که آن بازی برای کنسول و رایانه‌های شخصی منتشر شده بود، اما این بازی برای پلتفرم اندروید منتشر شده است.

مکانیزم بازی Broforce اینگونه است که ابتدای بازی یک ماشین جنگی با سرعت وارد می‌شود و یکی از شخصیت‌های بازی (رامبو) پیاده شده و گوینده فریاد می‌زند GO! GO! GO که در همان موقع سه بار نوشته می‌شود که GO! GO! GO (دلیل این همه جزئیات هم متوجه می‌شوید) در ادامه، شما باید با کشتن دشمنان، به هلیکوپتر آخر هر مرحله برسید و هر شخصیتی که شما در بازی آزاد می‌کنید، حکم جان شما را دارد و با هر تیر کشته خواهید شد.

بازی ویرانگر: جنگ بی‌نهایت (#1)

اما می‌رسیم به دلیل این همه جزئیاتی که تعریف کرده‌ام! تمام این‌هایی که تعریف کرده‌ام، در بازی جنگ بی‌نهایت تکرار شده است و فقط با یک سری تغییرات جزئی که حتی به تجربه کلی بازی ضربه سهمگینی وارد می‌کند، پیاده‌سازی شده است.

به طور مثال، دشمنان به طور غیر معقول بدقلق شده‌اند و وقتی بازی شروع می‌شود دقیقاً همان لوکیشن اول بازی Broforce و همان ماشین داخل بازی Broforce و شخصیتی کاملاً شبیه رامبو بازی Broforce، همینطور هلیکوپتری کاملاً شبیه هلیکوپتر داخل بازی Broforce و حتی Go! GO! GO اول بازی به فارسی ترجمه نشده است!

بازی ویرانگر: جنگ بی‌نهایت (#2)

حتی اگر سازندگان بازی، همان بازی Broforce را کاملاً کاپی می‌کردند، با اینکه یک کار کاملاً غیر حرفه‌ای است، ولی حداقل از بازی آنقدر خرده گرفته نمی‌شد و از محصول خلق شده توسط یک استودیو دیگر لذت می‌‌بردیم.

آیا استودیو سازنده بازی جنگ بی‌نهایت استودیو بد و ناشناخته‌ای است؟

جواب این سؤال را اینگونه می‌دهم که سازنده بازی، سازنده بازی موبایلی و معروف اسکاپ است.

 از این رو می‌توان فهمید که سازندگان بازی قطعاً افرادی کار بلد هستند که می‌توانند بازی‌های قابل تحسین و خوش ساختی بسازند.

روی صحبت من با سازندگان محترم بازی جنگ بی‌نهایت این است که شما که می‌توانید بازی خوب بسازید، واقعاً چرا اسم شرکت خود را با ساختن همچین بازی فاجعه‌ای خراب می‌کنید؟

آیا نمی‌توانستید با گرفتن الهاماتی از همین بازی Broforce، یک اثر خوش‌ساخت، دوست‌داشتنی و سرگرم‌کننده خلق کنید؟

 این سؤالات، سؤالاتی هستند که جواب‌هایشان برای ما مهم است و امیدوارم که یک نفر بتواند مرا قانع کند.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا