اخبارتریلر

بازی ایرانی ZOONO اثر رامین ظفرعزیزی معرفی شد

بازی ایرانی ZOONO در سبک ساید اسکرولر با المان‌های اکشن، فکری و پازل، اثر رامین ظفرعزیزی، سازنده اولین بازی تجاری ایرانی، به نام علی بابا و چهل دزد بغداد است که در سال ۱۳۷۴ برای پلتفرم DOS با زبان QBasic/Assmbly ساخته شد.

بازی ZOONO در ارتباط با دوره‌ای است (حدود سال ۲۰۴۰ میلادی) که در آن آلمان‌های نازی در جنگ جهانی دوم به‌واسطه‌ی استفاده از موشک بالستیک V2 پیروز شده‌اند و جهان زیر سیطره‌ی آن‌ها است.

یک دانشمند، موفق به ساخت ماشین زمان می‌شود و در هنگام آزمایش آن، اشتباهاً به آخرین روزهای جنگ جهانی دوم می‌رود. ماشین زمان توسط آلمان‌ها ضبط می‌شود، اما او فرار می‌کند.

حال، می‌بایستی ماشین را بیابد که تعدادی وسایل پیشرفته نیز برای اینکار در اختیار اوست، اما داستان به‌سادگی پیش نمی‌رود و او ناخواسته درگیر ماجرایی پیچیده می‌شود که باید پرتاب موشک‌های V2 را مختل کند.

بازی از ۱۲ مرحله تشکیل شده که هر مرحله، بین ۶ الی ۱۰ چالش دارد و فوق‌العاده متنوع و متفاوت هستند.

بازیکن، امکان تیراندازی و کشتن به‌طور مستقیم را ندارد، اما می‌تواند با استفاده از وسایل همراه و همچنین فکر خود، دشمنان را از بین ببرد.

از آنجا که بازیکن از زمان آینده می‌آید، ابزارهای بسیار پیشرفته مانند کُندکننده‌ی زمان، جابجاکننده‌ی محدود در زمان، منتقل‌کننده در مکان و بسیار وسایل دیگری را در اختیار دارد و ترکیب این ابزار مدرن با محیط جنگ جهانی دوم، بازی را جذاب کرده است.

بازی ایرانی ZOONO با موتور آنریل انجین در حال توسعه است که حدود ۷۰ درصد آن ساخته شده و تمامی قسمت‌های بازی، اعم از سناریو، گرافیک، طراحی سه‌بعدی، موسیقی، انیمیشن و برنامه‌نویسی، توسط رامین ظفرعزیزی طی ۳.۵ سال به طول انجامیده است.

پلتفرم اصلی ZOONO برای رایانه‌های شخصی (PC) است که قابلیت انتشار بر روی پلتفرم پلی استیشن و اکس باکس را نیز دارد.

بازی ایرانی ZOONO اثر رامین ظفرعزیزی معرفی شد

طبق گفته‌ی سازنده بازی، هنوز برای یافتن ناشر اقدامی نکرده است و او درصدد جلب مخاطب و تشکیل کمپین و معرفی بازی در سایت‌هایی همچون Kickstarter و Patreon هست. تاریخ حدودی انتشار نهایی بازی، سپتامبر ۲۰۲۲ است و برنامه‌ریزی شده تا بازی فعلاً فقط به‌صورت بین‌المللی عرضه شود.

با آرزوی موفقیت برای بازی ایرانی ZOONO و رامین ظفرعزیزی

نمایش بیشتر

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا