مقالات

معرفی ۵ بازی اکشن برتر ایرانی در موبایل

اگر بگوییم که بازی‌های موبایلی یکی از پرطرفدارترین سرگرمی‌های حال حاضر جهان است، دروغ نگفته‌ایم، اینگونه بازی‌ها به دلیل در دسترس بودن همگان، توانسته است که حتی توجه کسانی که بازی‌های ویدیویی را به صورت جدی دنبال نمی‌کنند، جلب کند.

بازی‌های اکشن، یکی از پرطرفدارترین ژانرها در بازی‌های موبایلی هستند، این ژانر در ایران هم به صورت جدی دنبال شده و بازی‌های خوبی در این ژانر حضور دارد. با گیمین همراه باشید تا نگاهی به ۵ تا از بهترین بازی‌های اکشن ایرانی در موبایل داشته باشیم.

١- شمشیر تاریکی: آخرین جنگاور

سازنده: فن افزار

پلتفرم‌ها: موبایل، رایانه‌های شخصی، پلی استیشن ۴

پوستر بازی شمشیر تاریکی

اگر بخواهم تنها سه بازی ایرانی را نام ببرم که تمام استانداردهای یک بازی ویدیویی را داشته باشد، شمشیر تاریکی: آخرین جنگاور، قطعاً جزو این سه بازی است. شرکت فن ‌افزار که جدیداً این استودیو را با بازی فرزندان مورتا می‌شناسیم، حدود پنج سال قبل ما را با Shadow Blade: Reload یا همان شمشیر تاریکی: آخرین جنگاور، حیرت‌زده کرد. از نقاط قوت بازی شمشیر تاریکی: آخرین جنگاور می‌توان به داستان عالی، گیم‌ پلی روان و لذت‌ بخش، موسیقی مناسب و… نام برد؛ البته این بازی از مشکلاتی هم مثل فارسی نبودن دیالوگ‌ها، نبود سیستم ارتقاء شخصیت و… رنج می‌برد. نکته‌ی قابل توجهی که فقط در نسخه موبایلی بازی حضور دارد و شامل نسخه‌های کنسولی و PC نمی‌شود، حذف افکت‌های زیبایی مثل افتادن تابلوها و افکت‌هایی از این دست که به جذابیت بازی کمک می‌کرد، می‌توان اشاره کرد.

درکل اگر دنبال بازی اکشن-‌پلتفرمر ایرانی می‌گردید که تمام استانداردهای یک بازی بسیار خوب را داشته باشد، قطعاً بازی شمشیر تاریکی: آخرین جنگاور، نه‌تنها در این سبک بلکه یکی از بهترین بازی‌های ایرانی است.

٢- هادس ٢

سازنده: مهدی پیغامی نسب

پلتفرم: موبایل

پوستر هادس 2

هادس ٢، یک بازی ایرانی است که توانست توجه بسیاری از صاحب نظران صنعت گیم در ایران را به خاطر گرافیک پرجزئیات و فوق‌العاده‌اش جلب کند، گرافیک بازی را می‌توان یکی از بهترین گرافیک‌های بازی ایرانی نام‌ گذاری کرد، البته این تنها نقطه قوت بازی نیست بلکه بازی، خوبی‌های دیگری مانند پازل‌های جذاب، انیمیشن‌های خوب و… را دارد؛ البته بازی یک سری مشکلات مثل سرراست نبودن گیم پلی، خسته‌کننده شدن سیستم شوتینگ (تیراندازی) و… را دارد که به تجربه بازی، ضربه سهمگینی می‌زند، ولی با اینکه بازی ایراداتی دارد اما در کل با بازی ارزشمندی طرف هستیم.

٣- کیوبنگ

سازنده: فناپ پلاس

پلتفرم: موبایل

می‌رسیم به یکی از سخت‌ترین بازی‌های ایرانی که تا به حال من انجام داده‌ام، کیوبنگ! کیوبنگ یک بازی به شدت جذاب با مکانیزمی ساده و سرگرم‌کننده است که می‌تواند در حین داشتن جذابیت، به خوبی شما را به چالش بکشد. این بازی با اینکه یک بازی رکوردی است و ما در آن چیزی به نام مرحله نمی‌بینیم و فقط امتیاز در این بازی ملاک است ولی با طی کردن بازی به محیط‌ها و دشمنان جدیدتری روبرو می‌شوید که باعث می‌شود بازی برای شما خسته‌کننده نشود. همانطور که ابتدای معرفی گفتم، این بازی دارای درجه سختی بالایی است ولی سختی بازی طوری نیست که شما از بازی زده بشوید، سازندگان بازی توانسته‌اند که اعتدال خوبی به سختی بازی ببخشند که این موضوع به جذابیت بازی کمک می‌کند، ولی بازی ایراداتی هم مثل نداشتن چند نقشه و… دارد که مانع از یک تجربه غنی در بازی می‌شود.

اما در کل کیوبنگ یک بازی سراسر سرگرم‌کننده است که پیشنهاد می‌کنم حتماً این بازی را تجربه کنید.

۴- حماسه پادشاهان

سازنده: فن افزار

پلتفرم: موبایل

پیش‌تر در این مقاله، ما با ساخته‌ی دیگر شرکت دوست داشتنی فن ‌افزار یعنی شمشیر تاریکی: آخرین جنگاور آشنا شده بودیم و حالا می‌خواهیم نگاهی به ساخته کمتر شناخته شده شرکت فن افزار داشته باشیم، یعنی حماسه پادشاهان (Epic of Kings)، این بازی خوش ساخت که تلفیقی از سبک‌های اشاره و کلیک و هک اند اسلش است که توانسته با تلفیق این دو سبک، تجربه قابل قبولی را برای ما به ارمغان آورد. بازی دارای مبارزه با باس فایت‌های بسیار نفس‌گیر و جذاب است که اصلی‌ترین نقطه قوت این بازی هست. بازی دارای سیستم پرجزئیات شخصی سازی و ارتقاء است که به جذاب‌تر کردن بازی توانسته است کمک شایانی بکند، اما مشکلی که در بازی وجود دارد که نمی‌گذارد بازی به یک اثر ناب تبدیل شود، تکراری شدن کمبوها و کلاً گیم پلی بازی است. با اینکه بازی از مشکلاتی رنج می‌برد ولی از حق نگذریم، ما شاهد یک بازی باکیفیت و جذاب هستیم که تجربه آن را به همه پیشنهاد می‌کنیم.

۵- خروس جنگی

سازنده: مدریک گیمز

پلتفرم: موبایل

این بار می‌خواهیم نیم نگاهی به بازی‌ای متفاوت داشته باشیم، آن بازی، بازی‌ای نیست جز خروس جنگی! بازی خروس جنگی را می‌توان یکی از معروف‌ترین بازی‌های ایرانی نام برد. شما در بازی باید خروس خود را برای مسابقه با انواع و اقسام اسلحه، نقاب و زره، مجهز کنید تا به مبارزه با حریف خود برود. شما در روند گیم‌ پلی بازی، کار خاصی را انجام نمی‌دهید و فقط نظاره‌گر این مبارزات هستید. بازی از طراحی بسیار زیبا و چشم‌نوازی برخوردار است که شما را حیرت‌زده می‌کند. بازی مثل بیشتر بازی‌های این لیست، دارای یکی از آشناترین مشکل بازی‌های ایرانی است، آن هم خسته‌کننده شدن بازی پس از مدتی است که به کلیت بازی ضربه می‌زند.

ولی در مجموع، با بازی خوبی طرف هستیم که می‌توانیم ساعات خوشی را با آن پشت سر بگذاریم.

 

بازی‌های اکشن ایرانی دیگری بودند که می‌توانستند در این لیست قرار بگیرند، شاید در مقالاتی دیگر به آن‌ها هم بپردازیم. ما در این مقاله تلاش کردیم که بهترین بازی‌های اکشن ایرانی‌ را برای شما گلچین کنیم. شما هم اگر بازی دیگری را مد نظر دارید در قسمت کامنت‌ها با ما در اشتراک بگذارید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا