اخبار

مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره منتقدان بازی‌های ویدیویی (ویگما) تمدید شد

دومین جشنواره منتقدان بازی‌های ویدیویی یا ویگما در ۱۵ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ و با انتشار فراخوان ارسال آثار، فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد. در آن زمان اعلام شد که مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره ویگما ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ خواهد بود و بازیسازان می‌توانند از طریق صفحه Vigmawards.com/submission نسبت به ارسال آثار خود اقدام کنند. با این حال، با توجه به تعطیلات و البته به دلیل ارائه زمان کافی به تمام توسعه دهندگان و تیم‌های بازیسازی، تیم برگزاری ویگما تصمیم به تمدید مهلت ارسال آثار گرفته است.

مدت زمان تمدید مهلت فراخوان، ۵ روز است و بازیسازان نهایتاً تا پایان روز ۲۰ خرداد ماه سال ۱۴۰۰ برای ارسال آثار خود زمان دارند. مطابق با فراخوان جشنواره ویگما ۲۰۲۱، تنها بازی‌هایی می‌توانند در این دوره از جشنواره شرکت ‌کنند که در بازه زمانی ۱۵ دی ۱۳۹۸ الی ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ منتشر شده باشند.

لازم به تاکید است ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ آخرین مهلت ارسال آثار خواهد بود و این مهلت به هیچ وجه تمدید نمی‌شود.

 

بخش اصلی جشنواره همانند دور قبلی شامل ۸ جایزه اصلی می‌شود:

۱. بهترین بازی سال
۲. بهترین بازی در جریان (On-Going)
۳. بهترین طراحی بازی
۴. بهترین داستان و روایت
۵. بهترین کارگردانی هنری
۶. بهترین موسیقی و صدا
۷. خلاقانه‌ترین بازی
۸. مورد انتظارترین بازی

بازی‌هایی که در دور قبلی ویگما شرکت کرده‌اند، در صورتی که در یکسال گذشته به‌روزرسانی‌های متعددی برایشان منتشر شده باشد، می‌توانند در بخش بهترین بازی در جریان به رقابت بپردازند.

اما در مورد داوری و بررسی بازی‌های دومین دوره جشنواره منتقدان بازی‌، بد نیست اشاره کنیم که ویگما به مانند بسیاری از جشنواره‌های معتبر دنیا، سعی می‌کند با گردِ هم آوردن منتقدان و صاحب‌نظران حوزه بازی‌های ویدیویی، تمام آثار و بازی‌ها را مورد قضاوت قرار داده و بهترین عناوین را از میان آن‌ها انتخاب نماید. شما می‌توانید فهرست کامل ۳۳ داور دومین جشنواره ویگما را از طریق صفحه https://vigmawards.com/juries مشاهده کنید.

نکته مهم در مورد هیئت داوران دومین جشنواره منتقدان بازی‌های ویدیویی این است که سعی شده تعداد داوران و منتقدان در این دوره افزایش پیدا کند و اکثریت فعال در این حوزه را شامل شود. لازم به ذکر است که تمام داوران ویگما ۲۰۲۱ به مرامنامه ویگما،‌ پایبند هستند و متعهد شده‌اند که تمام بندهای قرار گرفته در مرامنامه را در هر مرحله از داوری و بررسی آثار، رعایت کنند.

براساس زمان‌بندی صورت گرفته، زمان برگزاری رویداد ویگما ۲۰۲۱ جمعه ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا